Tipsa mig om svenska berättelsefokuserade spel

Genesis

Ni dés ni maître
Itras by?
(norska och svenska är ju kanske att betrakta som dialekter av samma språk)

Evolutionens barn.

Och hur är det med Gudasaga? Fast jag har inge läst det, än mindre spelat. Kanske är det traddspel, vad vet jag.
Alla dessa är potentiellt intressanta, men Itras by är ju ganska traddigt, som jag minns det, och dessutom på norska (och engelska?), så klart "kanske". Evolutionens barn kan vara ett alternativ, och helt klart Gudasaga. De rådiggar ju Drakar och bananer därborta, och Gudasaga är ju i samma genre. Tack!

Genesis

Ni dés ni maître
Jag får se vilka spel det blir. Jag har ju redan spenderat 150 spänn på rollspel i veckan (och fått 135 spel för det!), vilket väl är min rollspelsbudget på året, så jag kommer nog att börja med spel som finns gratis och spel som jag har, men något inköp kan man väl kosta på sig. Thespian ligger nog hetast till just nu, för det har jag spelat och gillar.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Å ena sidan får man ju tusen minuspoäng för att föreslå sitt eget spel, men å andra sidan skulle det ju vara kul att se hur du skulle översätta "Dådkraft"... :unsure:

Björn den gode

Swashbuckler
Jag får se vilka spel det blir. Jag har ju redan spenderat 150 spänn på rollspel i veckan (och fått 135 spel för det!), vilket väl är min rollspelsbudget på året, så jag kommer nog att börja med spel som finns gratis och spel som jag har, men något inköp kan man väl kosta på sig. Thespian ligger nog hetast till just nu, för det har jag spelat och gillar.
Ja alltså om ni ska spela ett spel varannan månad så klarar du väl dig iofs ganska länge på bara köra dina egna :) Hur är det med Bläck förrsten? Staden?