Nekromanti Tipsa om brädspel

Rickard

Urverk speldesign
Zebulon said:
Citadels
Ett vansinnigt elakt tänkarspel. Men det går fort och medan gör sitt drag kan man sitta och snacka. Billigt! Det har dock klart högre tröskel än Försvunna diamanten, något de andra två spelen inte har.
http://boardgamegeek.com/boardgame/478
"Folk helt utan tävlingsinstinkt ska kunna delta. Citadels kommer t.ex. inte att fungera." :gremsmile:

Själv rekommenderar jag även The amazing labyrinth. Går att plocka hem på Tradera. Förra veckan fanns det tre exemplar ute och de går för en hundring, tror jag.

Vad heter det här spelet där man är ett maffiagäng som ska roffa åt sig loot, där en spelare är undercover-snut och en fas i rundan går ut på att man ska rikta skumgummipistoler mot varandra? Det var relativt enkelt och roligt.

/Han som ska köpt Loot om han ser det på ett konvent

claes

Swordsman
Vad heter det här spelet där man är ett maffiagäng som ska roffa åt sig loot, där en spelare är undercover-snut och en fas i rundan går ut på att man ska rikta skumgummipistoler mot varandra? Det var relativt enkelt och roligt.
Det måste vara Ca$h 'n Gun$ som du menar, va?

Feuflux

omjonasson.se
Shopping spree

Nu har jag raidat seriebörsen och äger numera Pandemia (svenska Pandemic), Guillotine och Once Upon A Time. Sen fick det räcka för den här gången (fast jag var sugen på San Juan också). Det är inte så ofta det spelas spel, men jag ska försöka få till nåt snart nån gång så kan jag rapportera.

Pandemia har jag aldrig spelat, men sammarbetesdelen låter kul att testa.
Guillotine är väl 4-5 år sen sist, men i recensioner verkar det vara ett bra spelkvällsöppningsspel som man blir varm i kläderna av och det låter ju toppen.
Once Upon A Time brukar jag spela en gång om året typ (LinCon) och det kan bli hur bra eller dåligt som helst beroende på om folk vågar ta plats och berätta loss eller ej. Om inte annat så kan jag använda det som sagostundsgenerator när jag blir pappa nån gång i framtiden. Finns en Dark Tales expansion också märkte jag, om man vill generera mardrömmar.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Re: Shopping spree

Expansionen till Once upon a time är inte så värst farlig tycker jag. Men det är ju kul med fler kort.

Jag har sett en tabell till spelet dock, där man innan man börjar skall slå för att få fram vilken sorts saga det skall vara. "Vanlig", "Ur tusen och en natt", osv. den var rätt festlig, men jag hittar den inte nu.