Nekromanti Tipsa om... flingor!

Organ

Out of time, out of mind
Två frågor + kort utläggning

Jag kommer ihåg när jag gick in i en Gray's och hade tagit foxy... äh, du har säkert hört den historien.
Det har inte jag. Berätta gärna.

De har vett att uppskatta det första målet för dagen. Coco Pops
Är inte Coco Pops brittiskt?

Annars har jag ett litet kluvet förhållande till Grays. Fördelen med dem är att de låter oss ta del av det mytiska USAs skräpmatskultur. Sådant som vi, genom att vi är minst lika hemma på amerikansk skräpkultur som jänkarna själva, känner till men aldrig fått chansen att smaka på i verkligheten. Nackdelen dock är att när man sitter med den där mytomspunna matvaran i munnen så inser man att det oftast smakar skit. För att ta ett exempel kan jag nämda den klassiska chokladkakan "Hershey Bar" (eller hur det nu stavas). Den har mig veterligen funnits sedan 30-talet och figurerat i fler filmer, böcker, serier, poplåtar och what have not än jag kan räkna till. Dessvärre smakar den som en sämre variant av cloettas mjölkchoklad (och den är RIKTIGT dålig). Eller "Cheeze-Wizz" (bara det faktumet att det är smält ost i sprayburk borde dock få varningsklockorna att ringa bara de). Jag trodde att jag skulle få en smakupplevelse lika trashig som trailerparks och fribrottning, men allt jag fick var kladd och en avlägsen ostsmak!

/Anders

Storuggla

Champion
Yankee iconic food och flingornas syfte

"Är inte Coco Pops brittiskt?"

Ägs av Kellog's.

"Nackdelen dock är att när man sitter med den där mytomspunna matvaran i munnen så inser man att det oftast smakar skit"

Ja! Det enda jag kan äta i USA är typ... Snapple Ice Tea, och då om det faktiskt är iste på citron och inte alla spygrönneonfärgade avarter som de har istället. Inte klokt. Likosm, ser något ut som det skulle skada stålmannen så ska man inte stoppa det i munnen!
Och dåligt kaffe har de också.

Nåväl, mitt syfte med flingorna var inte att käka frulle, faktiskt. Det var att stoppa dem i en lufttät liten plastbunke och ha i ryggsäcken när jag jobbar. Sen, när jag har en kort rast och är lite sugen så köper jag en tiokronorsyogurt från pressbyrån och mumsar i mig lite flingor. Och kanske ett äpple, trots att jag är allergisk.

Storuggla, suger