Nekromanti Tirakerna - mina tankar och idéer

tull

Hero
Re: Tirakerna - Fahnens tankar och idéer (mastodon

Fahnen har du tidigare konstruerat några Tirakiska spelledarpersoner som inte är till för att "döda, döda döda". Jag sitter och filurar på ett par intressanta spelledarpersoner med inflytande (formell/informell) och makt, främst Marnakh och Bazirktiraker som man kan använda sig utav ska det sägas. Frakk är fortfarande den tirakstam jag har svårast att hitta en bredd på, jag kan fortfarande tyvär bara använda dem som "fräna fiender" vilket inte är mitt nöjje som spelledare.

/Herr Persson som brukar få klagomål på att det är för lite strid i hans äventyr vilket leder till att rollpersonerna ibland tar en "tur på stan för att dricka och mucka gräl som de stora killarna"

Fahnen_UBBT

Veteran

Jag har haft det inför en planerad tirakkampanj men tyvärr blev kampanjen aldrig av och därtill så försvann slp/rp's i en formatering av datorn. :gremfrown:

tull

Hero

Vad synd, din dator ska veta att de är saknade!
Själv skriver jag ned mina SLP idéer för hand i kollegieblock med anteckningar så som vanliga citat, personlighetsidéer, kort bakgrund, intressant fakta etc vilket gör att jag sedan får svårt att datorisera det eftersom jag inte vet var jag ska börja ^^

Regmolar

Swashbuckler
Re: Tirakerna - Fahnens tankar och idéer (mastodont)

Så - jäkla - bra!

Du har just ersatt nästan hela tirakmodulen för min del :gremwink:

Speciellt gillade jag det du skriver om tirakisk kosthållning och förklaringen till att de inte gillar dvärgar ("ni har inga kvinnor!"). För både alver och dvärgar måste det väl också gå att dra paralleller till lukterna/attraktionen; det kanske leder till att de känns allmänt obehagliga och främmande för tiraker, med en påföljande "skräckreaktion" mot det okända vid ett första möte?

Fortsätt gärna arbeta på texten, jag skulle verkligen se fram emot det!

duncan_UBBT

Swordsman
Re: Mundanas kronologi

Nice sammanfattning. Men härstammar inte Odjuren från samma (demoniska)plan som misslorna? Har för mig det sades så i Missleboken.

Regmolar

Swashbuckler

Ja, jag har också för mig att deras språk liknar varandra/är besläktade.

Något sådant var det, iaf.

Men isdraken och kryniren uppstod kanske då? (inte för att de lär ha skapat särskilt många högkulturer...)

duncan_UBBT

Swordsman

Troligtvis har de flesta släkterna som fanns då dött ut. Det krävs att några släkten raderas ut ur existensen vart 10.000e år, annars skulle ju ingen ta mörkret seriöst!