Behöver uppdatera några småsaker i mitt spel och behöver er hjälp om ni har lust. Det gäller titlar på de ämbetsmän som regerar i vissa delar av galaxen. Varje provins består av x antal delprovinser. Det är regenterna i de sistnämnda jag inte har riktigt koll på vad man ska kalla. Jag listar provinsskick och förslag på vad man kan kalla regenterna i delprovinserna.
Provins: Centralmakterna
Styrksick: Republik
Delprovinsregentsnamn: Guvenör?
Provins: Terros
Styrksick: Diktatur och styrs av ett furstehus
Delprovinsregentsnamn: Något militäriskt antar jag? general? (Furste fungerar OM de är medlem i furstehuset)
Provins: Utkant
Styrksick: Monarki (ett prinsessdöme - kungen har inte makten i det här fallet - hur känns det?)
Delprovinsregentsnamn: Hertig?
Provins: Omegaprovinserna
Styrksick: Federation
Delprovinsregentsnamn: ???
provins: Wonderlands
Styrskick (federation) Ett råd bestående av fem medlemmar.
Delprovinsregentsnamn: Senator?
resten av provinserna faller under samma beteckningar som ovan.
Till sist: Vad kallar man regenter i autonoma system där inte provinsregenten har makten men ej heller en demokrati/diktatur - alltså självstyre? Förmodar att detta varierar.
Jätte tacksam för er hjälp.
/Niklas (som snart ska få ut spelet)
Provins: Centralmakterna
Styrksick: Republik
Delprovinsregentsnamn: Guvenör?
Provins: Terros
Styrksick: Diktatur och styrs av ett furstehus
Delprovinsregentsnamn: Något militäriskt antar jag? general? (Furste fungerar OM de är medlem i furstehuset)
Provins: Utkant
Styrksick: Monarki (ett prinsessdöme - kungen har inte makten i det här fallet - hur känns det?)
Delprovinsregentsnamn: Hertig?
Provins: Omegaprovinserna
Styrksick: Federation
Delprovinsregentsnamn: ???
provins: Wonderlands
Styrskick (federation) Ett råd bestående av fem medlemmar.
Delprovinsregentsnamn: Senator?
resten av provinserna faller under samma beteckningar som ovan.
Till sist: Vad kallar man regenter i autonoma system där inte provinsregenten har makten men ej heller en demokrati/diktatur - alltså självstyre? Förmodar att detta varierar.
Jätte tacksam för er hjälp.
/Niklas (som snart ska få ut spelet)