Jag vill bara säga att jag mest av allt ogillar att Dr_Dängrot tycks vilja omyndigförklara alla konsumenter som köper saker de inte absolut behöver för att överleva. Jag äger en jävla massa prylar jag inte måste ha för att fortsätta andas, men jag har köpt dem av egen vilja och med glädje för att dessa prylar förgyller mitt liv.
Jag behöver inte de enligt mig snyggare ”premium/deluxe” versionerna av olika svenska rollspel, men jag har köpt dem och kommer fortsätta köpa dem ändå. Detta då jag personligen värdesätter att ha fina böcker i mina bokhyllor samt att ibland plocka fram dem och visa dem för intresserade gäster, detta trots att jag nästan uteslutande läser rollspel som pdf. Behöver jag en Omega när en Seiko är precis lika bra på att visa vad klockan är, behöver jag ens en klocka när jag har en iPhone? Nej, men jag vill ha en Omega och jag trivs med att ha en Omega och till syvende och sist så är det mina pengar att göra med vad jag vill.
Jag har aldrig känt att en svensk rollspelsprodukt jag köpt varit ett ”cash grab” och jag köper det mesta. Jag upplever att allt kan sammanfattas med att Dr_Dängrot tycks se all form av kapitalism som just ”cash grab” och om det är så, så lär knappast diskussionen leda till något.