Nekromanti Tja, nyinflyttad student i Göteborg

Andrielnr

Veteran
Hej, Jag heter Andreas Robert och är 22 år gammal. Jag kommer ursprungligen från Malmö men har nu flyttat till göteborg för att studera Matematik vid Göteborgs Universitet. (lär därav spendera 8h per dag på Chalmers) Jag har rollspelat i cirka 4 år, primärt Shadowrun och Pathfinder men har även en del erfarenhet med Vampire: The Masquerade.

Skulle vara väldigt kul att lära känna fler rollspelare vid GU och Chalmers, och ännu mer gärna vid Institutionen för Matematiska Vetenskaper om dessa finns här. Dock är det självklart roligt att lära känna rollspelare i Göteborgs-området i allmänhet.

MVH
Andreas Robert

Cissi

Up to no good.
Välkommen till forumet. Hoppas du hittar vad du söker. Det finns många trevliga rollspelare i Göteborg. :)

/Cissi

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Välkommen till Bästkusten!
?Jag är själv från Götet men har inte spelat något av spelen du nämner alls.

Just nu är jag mitt i uppstarten av Järn där jag ska vara spelare och en variant av ETU (East Texas University till Savage Worlds) fast med GUMSHOE regler.

Genesis

Ni dés ni maître
Välkommen! Vi är ett gäng som brukar spela lite one-shotspel, egentligen i Gårda, men numera lite varstans i staden. Vi brukar spela lite mer berättelsefokuserade spel, snarare än traditionella som spel som Shadowrun och Vampire. Eftersom vi bara spelar enkvällare är det fritt fram att titta in och prova en kväll, om man vill. Vi har mycket sköna lirare. En av oss vet jag jobbar som arkivarie på Chalmers, och en är matematiker, men jag tror inte att vi har några studenter just nu. :) Vi har en Facebook-grupp man kan ansluta sig till om man vill få reda på när det planeras spel. Den heter "Rollspel i Gårda".

Nästa spel blir torsdag 11/8. Då ska vi spela The Daughters of Verona, ett spel där man improviserar fram en Shakespeare-komedi. Det är skitroligt. Vi har ett par platser kvar innan det blir fullt (max sex spelare), så du får jättegärna hänga på om du vill.

Andrielnr

Veteran
Jag hänger jättegärna på! Skulle ju utan tvekan vara roligt att testa något man aldrig förr varit med om liksom :) Har begärt medlemskap i gruppen också .

Genesis

Ni dés ni maître
Kul! Han som grundat gruppen är numera lite otillgänglig, då han är upptagen med nytillkommet barn, så eventuellt kan det ta en stund att bli godkänd, men i vilket fall som helst så spar vi en plats åt dig och om inte annat kan jag skicka ett PM med adressen vi skall vara på. Vi brukar börja klockan 18.

gustaf s

Warrior
Välkommen! Det är jag som är arkivarie på Chalmers. Faktum är att jag har mitt kontor i just MV-huset där centralarkivet är beläget.

Annars kan jag också bara rekommendera det som vi kallat/kallar Gårdagruppen. Själv har jag nyss fått barn och kommer inte kunna vara med på ett tag, men det är förbannat fina människor som spelar förbannat goa spel.

Andrielnr

Veteran
Jag tänkte hänga med Gårdagruppen den 11/8 och känna lite på one-shots vilket kommer bli jättekul! Sen dyker det förmodligen upp lite mer tillfällen när man väl börjat studera också :)
Tack för allt välkommnande också förresten!