solvebring
Superhero
Ja, jag har alltid stört mig på att det är få tjejer inom hobbyn, även om det blivit bättre med åren. Personligen har jag, under mina tio år i hobbyn spelat tillsammans med... totalt sex tjejer tror jag. Sedan så har de artiklar i Fenix som handlat om ämnet fått mig att skänka detta en tanke dagligen. Jag tycker helt enkelt att det är synd och att det helt klart vore mycket roligare om det var fler tjejer med i bilden. Mer blandat helt enkelt. Teorier finns om att de flesta spelen skulle vara mer kill- än tjejvänliga och teorier finns att det är svårt för tjejer att våga sig på det eftersom det är killdominerat. Kan själv tänka mig att det inte är roligt att vara ensam tjej i en grupp killar, speciellt om man ska pröva på rollspel för första gången till exempel. Själv tror jag helt enkelt lite mer på det senare än det första, även om det nu kan vara så att många spel - men absolut inte alla - är lite grabbiga i jargongen. Nåväl, jag tror, jag vet inte.
Hur som helst ska jag inte sitta här och spekulera och tro för mig själv, utan jag vill såklart höra vad ni tror också.
Nåväl, jag har några frågor som jag gärna vill höra svaret på.
Vad tycker och tror ni om detta i största allmänhet?
Varför tror ni att det är så?
Vad kan man göra åt det i så fall?
Hur som helst ska jag inte sitta här och spekulera och tro för mig själv, utan jag vill såklart höra vad ni tror också.
Nåväl, jag har några frågor som jag gärna vill höra svaret på.
Vad tycker och tror ni om detta i största allmänhet?
Varför tror ni att det är så?
Vad kan man göra åt det i så fall?