Det spelar ingen roll om han har Vingar eller ej, han sover ju ändå så jävla länge och när han väl vaknar tror jag inte att han har något emot att promenera en bit för att få tag på sina byten, och vad ska egentligen stoppa honom?
Vatten.
En drake kan flyga mellan olika kontinenter.
De flesta nya karaktärer kan inte flyga.
Om du varit med i en spelgrupp som plötsligt får förmågan att flyga så vet du att spelstilen snabbt kan ändras.
Saker som förut var omöjliga är plötsligt busenkla.
Dessutom så spelar det väl egentligen ingen roll om han är dum heller, instinkter räcker nog så lång i fall som dessa.
Har du någon gång varit med i en spelgrupp där spelledaren verkligen KAN spela en ond ärefiende som är super-geni?
Ett super-geni spelas på så sätt att spelledaren lyssnar på vad spelarna tänker göra, sedan bestämmer han att super-geniet redan räknat ut vad karaktärerna tänker göra.
Drakar är super-genier.
En Tarask är bara lite intelligentare än en hund.
Har du någon gång lekt "kasta pinne" med en hund?
Där man låtsas kasta pinnen, men gömmer den bakom ryggen?
Det stämmer att Tarasken är en riktig sjusovare,
men tänk efter: eftersom hjältarna vet historien bakom Tarasken så betyder det att tidigare generationer har:
1) Nedtecknat/för vidare muntliga historier om tidigare möten med Tarsken.
2) Misslyckats ta livet av den (antagligen fanns det hjältar även förra gången Tarasken var aktiv)
Om man möter en dum varelse som är för mäktig för att dräpas så gör man det bästa av situationen - man lurar den till obebyggt område där den inte kan göra skada.
för mänskligeheten är nog Tarasken farligare dock, om han fortsätter med de matvanor han har för närvarande i D&D förståss.
Och vilka matvanor brukar en uråldrig drake ha?
En av anledningarna till att hjältar ger sig ut på drakjakt brukar väl vara drakens matvanor?
Draken kanske inte äter lika mycket som Tarasken, men han äter HELA TIDEN, för han sover inte lika mycket.
Jag håller med om att det känns lite fånigt att diskutera en så subjektiv sak som vem man tycker är mäktigast av en drake och en Tarask - speciellt när Cthulhu är mäktigast.