Nekromanti tjocka släkten

hari seldon

Veteran
undrar lite hur ni andra använder er av konflikter mellan mäktiga ätter + släkter i Gemini. Jag själv har hämtat en del inspiration från det medeltida Sverige där ätterna sträckte sig långt över provinsgränserna och där en sur och tvär släkt med tillräckligt mycket makt kunde mönstra en mindre armé...

-hari seldon.

Zire

Swashbuckler
Mäktiga ätter och deras strider är något av det viktigaste då jag planerar intriger. Ingenting är tjockare än blod.

Att gifta bort sina arvtagare med hjärnan snarare än hjärtat är någonting annat som jag kör hårt med, liksom rätterna att döda dem av fel/rätt blod. För att inte tala om ättestrider att regera riket.

Läs Jan Guillos böcker; Vägen till Jerusalem, Tempelriddaren och Riket vid vägens slut så förstår ni vad jag menar (vilket iofs också är "inspiration från det medeltida Sverige").

- Zire

Tobbo

Veteran
Att dra in spelare i redan uppbyggda konflikter är ett ganska bra sätt att sen spinna vidare, och det är en ganska lätt sak att göra om dom hamnar på fel ställe när något händer osv.. en by som blir anfallen och helt plötsligt är dom indragna i smeten utan att vilja det.. *hehe*..

En annan sak som kan göra allt bra är förföljelse, antingen att dom blir jagade pga av något dom har eller att dom ska ha tag i någon och vet att fler är ute efter samma sak...

Kärlek när det kommer till släktdraman funkar åxå, antingen att någon spelare vill "rädda" en dotter eller liknande, eller något liknande Romeo & Julia inslag som dom hjälper till att lösa..