Nekromanti Tjuv karaktär

Drakan

Veteran
godag....
Jag håller på med att fila ut en lajv karaktär, en tjuv. Då menar jag inte någon sipel snattare lr något annat lamt utan en inbrottstjuv. Karaktären i sig är det inga svårigheter med men jag behåver lite råd när det gäller kläder. Jag är ju inte dummare än att jag fattar att det ska vara mörka smidiga kläder men lite mera exakt vad som behövs för att göra mig till en mäster tjuv.

Foggmock

Myrmidon
Jag skulle iofs inte gå klädd i typiska tjuvkläder om jag var en tjuv... jag antar att du menar vad du ska ha för kläder när du utför ditt värv så att säga... jag har bara ett förslag:

Ta det på Sveroks forum (www.sverok.se), ety detta forumet är inriktat mot bordsrollspel och har inte så många lajvare som besöker det regelbundet.

w176

Förlorad dotter
*Muttra* ..pagog.. *mutter*

Du ska absolut inte- ha mörka smidiga kläder alla fantasy lönnmördare om du spelar tjuv. Du ska ha så pass vanliga kläder som möjligt (och att ha svarta kläder i halvmörker eller mörker är för övrigt idiotiskt då de syns väldigt bra, (svart fläck på grå bakgrund typ, de svarta kläderna som ninjor hade var inte det ninjor egentligen bar utan är inlånade från en kinesisk grupp som anföll i grupp och inte sysslade med att smyga i mörker utan rädlikande militära attacker).

Svarta mystiska kläder är absolut nej om du inte ska på ett parodilajv eller vill bli utdömd som idiot nybörjare av erfarna lajvare. Ha istället valiga kläder och utge lite olika yrken som alibi (Skomakarmäster, skrivare osv.) när folk frågar om saker och ting. Dock är ju ingen roll jag egentligen skulle rekommendera till en nybörjare då det är en roll det är svårt att få något vettigt spel ur.

Johan K

Gammal & dryg
kontakter & annat..

men lite mera exakt vad som behövs för att göra mig till en mäster tjuv.
Som tjuv så tror jag på att man bör ha ett nät av kontakter, så man vet vad, var, hur mycket & sådant finns i staden. Där så kan amn säkerligen göra många vinster.
Sen så tror jag på att man kasnek ska ha lite av ett gille, så man har ett när som kanske kan skydda en...

/ Johan K, som är något sliten efter en helgs jobbande..