Nekromanti Tjuvkika på Eon III

Hjalle

Swashbuckler
Wow! Men tyvärr så fick vi ju bara se Spelarens bok... När jag klickar på Spelledarens guide kommer SB upp, då oxå. Fint om ni rättar till...

-Hjalle, tycker det ser bra ut.

Duddmannen

Hero
Läckert!

Det där ser ju mycket, mycket bra ut! Toppen, helt enkelt! Jag inser att jag gjort rätt som förbeställt detta (tja, det var ju inte direkt någon tvekan förstås).

Nu kan man ju knappt hålla sig! Hur lång ÄR en vecka egentligen?!

Argh!

:gremgrin:

Pearly*

Veteran
Eon III verkar onekligen bli en aning mer fröjdigt för ögonen än de tidigare utgåvorna - äntligen har Neogames lyckats knyta till sig duktiga illustratörer - men det återstår ju att se om innehållet rent textmässigt håller bra kvalitet. Håller hur som helst tummarna för det. Eon är mitt favoritspel, såklart!

Johan K

Gammal & dryg
Spännande !!

OjOj !!
Det där ser ju onekligen spännande ut måste jag ju säga !!
Om man säger såhär, blev ju flera steg mer sugen på att köpa EON 3 nu.. :gremtongue:

/ Johan K, som lyssnar på U2

Dimfrost

Special Circumstances
En spontan kommentar: jävlar vad många tabeller! Dessutom känns det synd att typografin inte har fått sig en ansiktslyftning. Däremot såg jag några bilder som verkade riktigt snygga, och det är ju alltid trevligt. Idén att lägga ut ett smakprov på det här sättet är väldigt bra.

/Dimfrost

Blasphemy

Swashbuckler
He he he... jo en del tabeller blir det ju... Fast det är rollpersonsgenereringen. Har utökat dem en hel del... Och på dessa områden gillar jag stora och väl genomarbetade tabeller. Det är inte kul om man får typ samma resultat var gång man slår ut en rollperson... Fast det är klart... det krävs ju att man gillar tabeller.

Det var aldrig någon tanke på att ändra typografin då vi vill att det skall kännas som att Eon III hör ihop med de andra produkterna. Det är inte ett nytt spel... det är fortfarande Eon. Dessutom anser jag personligen att det inte är något fel på typografin. Den är lättläst och överskådlig.

Jo bilderna har blivit rejält upphottade på många ställen... många gamla mindre bra bilder har blivit kasserade...

Hjalle

Swashbuckler
Det ända jag kan komma på på rak arm är valet av monster - eller mer specifikt kimeran... Ni hade kunnat ta ett lååååååååångt mycket intressantare och 'bätte' monster, till exempel mörkerhund eller nån pseoddrake, eller varför inte vrakhen? ... Jaja, det är försent nu, men... Till Eon IV så.

-Hjalle

AEGIS PRIME

Swordsman
Ett mycket trevligt initativ från NeoGames. Mer sånt. Eon III ser mycket imponerande ut. Lyckligtvis har jag redan beställt det så jag hoppas verkligen att det kommer till mig senast fredag.
Det verkade dock inte speciellt mycket nytt material om misslorna men jag kan ha fel då jag bara skummade igenom det hela.
Jag får även tacka NeoGames för sitt öppna hus. Tyvärr kan jag inte närvara men jag hoppas att det upprepas i framtiden.

MDF

Veteran
undrar bara lite då?

Hur går det med alla böcker ni kommer ut med nu,
Drakar mm, kan jag använda dom till EON2 ?,
Och om ni nu kommer ut med nya cenarion, kan jag spelleda med EON2 regler ?
Tycker det är synd att ni håller på med att göra om böckerna hela tiden och kommer ut med nyomgjorda böcker vartannat år, ser lite ut som Gameworkshop syslar med :gremfrown:,
självklart förstår jag att ni vill förbättra era regler, men räker det inte med att trycka upp ett litet häfte, jag har tröttnat lite på EON faktiskt måste jag säga, men men det kommer snart åter, då jag har 4 spelare som vill spel :gremlaugh:

Krille

Super Moderator
Re: undrar bara lite då?

"Hur går det med alla böcker ni kommer ut med nu,
Drakar mm, kan jag använda dom till EON2 ?,"

Ja, du kan fortfarande använda dina gamla böcker med den nya utgåvan. Det är ju inga revolutionerande skillnader, om man säger så.

"Tycker det är synd att ni håller på med att göra om böckerna hela tiden och kommer ut med nyomgjorda böcker vartannat år"

Vart fjärde år, faktiskt.

"men räker det inte med att trycka upp ett litet häfte"

Nepp. Är Eon slut i lager så behövs fortfarande en ny regelbok. Och då kan man lika gärna uppdatera regelboken ordentligt, istället för att bara trycka om de gamla och lägga till ett häfte med nyheter.

Rygar

Veteran
Är det bara jag eller har kontakt-tabellen förflyttats och hänger inte längre ihop med bakgrundsslagen? *hoppas*

vidare noterade jag att flyga drake inte är med bland färdiheterna, dåligt men förståeligt..

Helmgast
Kontakttabellen

Ja, den är flyttad. Antalet slag beror nu på vilket yrke man har och hur framgångsrik man är inom yrket.

Helmgast
Re: undrar bara lite då?

självklart förstår jag att ni vill förbättra era regler, men räker det inte med att trycka upp ett litet häfte, jag har tröttnat lite på EON faktiskt måste jag säga

Är det pga Eon III eller vad?

Helmgast
Det är inte så mycket nytt om Misslor, mest omformuleringar (en sida som i Mundana, men en ny sida). Vill du ha mer misslor, så skriv till Krille hur bra han är och hur glad du skulle bli om Misslor prioriterades i hans rollspelsproduktion.

Emil

Hero
Jo bilderna har blivit rejält upphottade på många ställen... många gamla mindre bra bilder har blivit kasserade...

Men ni kunde inte riktigt skiljas från bilden på den halvnakna tjejen i magikapitlet (103 i Spelledarens guide). Nog för att den är ganska bra gjord, men jag tycker den ger lite fel signaler...

/Emil