Nekromanti Tjuvmodul..

luxor

Veteran
Re: tack...

eeehhh....köpmanna-modulen var inte riktigt allvarligt menat...men ju mer jag tänker på desto mer tycker jag att det vore rätt bra...i varje fall för SL, angånde realism osv.

//Barmhärtighet är något som de svaga har uppfunnit för att kunna utnyttja de starka.

userfriendly

Warrior
Re: tack...

En köpmannamodul skulle förmodligen inte sälja i särskilt många exemplar. Men jag har en karaktär till eon som är Handelsman och när jag spelar med honom så saknar jag verkligen en sådan modul.

Vaun Vuriche

Warrior
Re: Eh...

Med en BRA spelledare kan spelarna spela vilka rollpersoner som helst utan att för den skull förstöra ett äventyr. En ren krigargrupp kan alltså överleva om nu SL är skicklig på det han gör.

Min policy som SL innebär att spelarna får själva göra sina rollpersoner, jag kan ibland påpeka ett önskemål om ett visst yrke men det händer ytterst sällan. Mina 4-9 stycken spelare lyckas ofta göra en varierad och mycket livskraftig grupp rollpersoner helt på egen hand.
Sen att Aryan Swiftblade ofta innehar rollen som trickster tjuv eller brutal krigare innebär faktiskt inte att han inte fungerar i gruppen. Även om kanske just HAN är skyldig till att ha dödat en del rollpersoner eller viktiga SLP's...

luxor

Veteran
Re: ok, what ever you say MAN [NT]

jaja....bra bra

//Barmhärtighet är något som de svaga har uppfunnit för att kunna utnyttja de starka.

Greger

Veteran
Re: Sjöslag först

jo det är väl klart, och dessutom borde sjöslag vara inkluderad i sjöfarare och pirater. /images/icons/smile.gif

"Undvik icke framåt då du har svärd mot halsen (egna erfarenheter)"

Greve Apostus

Veteran
Jag tycker att det är bättre att koncentrera sig på typ Drakar och Hemligheter.....

MVH
Greve Apostus......

Tegrevan

Veteran
Instämmer...

...i att det finns intressantare moduler att se fram emot innan någon Tjuvmodul känns viktig. Varför inte Drakar, Legender och hemligheter, och sedan en tjuvmodul? Dock är inte Sjöfarare och Pirater något som är omedelbart intressant för min spelgrupp...

//Tegrevan