Oj, det glömde jag. Sorry. Mitt namn är Razar (sic).Recca said:Om du ändå tänker dö kanske du ska outa namn också?
För att det var den som jag misstänkte vara ulv mest just då. Och jag ville inte att min förmåga skulle gå till spillo helt om jag blev nattmördad första rundan.Recca said:Varför Tyr?
Det som är konstigt är:Möller said:Ajajaj. Gissar vi att ulvarna kan nattmörda som vanligt och att vi dessutom har en vigilante?
Men, w176 verkar ha rätt. Får 17+1+1 till mer än 18, röster kan då manipuleras.
Varför dessa små korta inlägg hela tiden? (men okej, dethär var en vettig fråga)Recca said:Varför Tyr?
Varför är detta en vinst? Resultatet blir det samma som två rundor. Okej, med den lilla skillnaden att ulvarna inte får välja offer för ett av de två nattmorden.Xyas said:Nu kommer ulvarna att vilja nattmörda mig och byborna rösta ut mig. Men istället för sådana dumheter kommer byn att enas om 2 spelare som man vill ha ut. Den ene röstar vi ut, och den andre använder jag min förmåga på så att denne, och jag, dör. Byn blir av med 2 ulv-kandidater och mig.
Vet du inte hur många liv du har? Konstigt.Xyas said:- Jag dör, men ingen annan: målet som valdes skyddades på något sätt, eller har 2 liv (min förmåga plockar bara bort 1).
Vaaaaaa?Vimes said:xyas! panga Larsson.
Fast Larsson du har ju producerat väldigt lite i det här spelet. Jag fattar inte alls hur Tjavva kan ha dig som grön. Hon har inte svarat på den frågan heller.LJSLarsson said:Vaaaaaa?Vimes said:xyas! panga Larsson.
Du dissar mitt brödsmulande om Dark Knight och Daredevil... men ignorerar att jag även brödsmulande om flera millers i samband med Spiders och Tyrs outande?
Nu säger du till xyas, nära rundans avslut, att han skall ha ihjäl mig utan att jag har andra starka ping på mig? Det här var bara konstigt och är du ulv så är det som tårta och grädde för dig att bli både av med mig och xyas!
Jag håller med dig. Det stack även lite i mina ögon när Möller outade sin röstmanipuleringsförmåga som känns som rätt meningslös för byn. Min förmåga har ju iaf en poäng och hjälper byn iom att den kan luska ut lögnare. Möllers förmåga ser ut som en ulvförmåga, faktiskt.Vimes om Möller said:<Långt inlägg>
1. Möller, du säger ju ingenting om hur vi ska spela heller.Möller said:Vet du inte hur många liv du har? Konstigt.Xyas said:- Jag dör, men ingen annan: målet som valdes skyddades på något sätt, eller har 2 liv (min förmåga plockar bara bort 1).
Förövrigt vet vi ju inte antalet liv på ditt tilltänkta offer. Resultatet kan också bli att du dör men inte ulven. Knappast något för byn.
Röst: Konrad Konvalj
Okej, du har en plan. Går den ut på något annat än att du ska överleva? För det håller inte tycker jag. Något måste du kunna säga om hur vi ska spela.
Eftersom du är en oerhört god och grön bybo och inte alls en varulv som är ute efter att bli av med mig som bybo så antar jag att detta inte är en dåligt ihopkokad lögn - att jag tjatade om Batman långt innan spelet startade - utan något du har belägg för.Vimes said:In other news så blir jag jäkligt skeptisk mot Larssons två första brödsmulor, det känns som om han hittade på att det var brödsmulor i efterhand. Angående Batman så tjatade Larsson om det långt innan spelet ens startade
Om Tyr var ulv så fejkade han antagligen sin status som miller eller sitt namn HiTech. Då faller min teori – att vi båda var gröna för att vi är aliens från de två sista säsongerna av 80-TMNT – ihop.Möller said:Men nuvarande arbetsteori är att Tyr var ulv. Att Spider var grön vet vi dessutom, han lönnmördades. Detta måste du ha en kommentar på!
Nja. Jag har ingen struktur, ingen plan i mitt spel. Avancerade brödsmulor är inte något jag behärskar eller bryr mig om, särskilt inte med tanke på att jag inte har någon powerroll. Men jag grönar w176 t.ex. här för att jag vet att hennes rykte om röstmanipulation stämmer. Här pratar jag mer om röster, ifrågasetter att ulven Anthvidos har koll på förekomsten av röstmanipulation.Vimes said:1. Klen förmågeoutning. Till skillnad från Recca finns det inget som styrker den. Klenaste förmågan hitintills. Jag skulle vilja att han styrkte den med citat där han resonerat kring röstmanipulation.
/.../
Uträkningen med rösterna känns off med tanke på att han har två röster själv. Nu kanske han kommer hävda att det var en brödsmula, men det är en brödsmula som är formulerad som en anti-brödsmula.
Hm, jag vet inte riktigt. Brynolf pionjerar användningen av termen vigilante här . Jag antar att termen fastnade då, för jag är mycket riktigt väldigt tidig med att använda den.Vimes said:Möller skriver vigilante snarare än DTF. Varför det? Detta blir senare etablerat och jag pratar om vigilante istället för seriemördare. Möller har inte massor med erfarenhet från varulvsspel. "Vigilante" (d.v.s. bybo som kan mörda, alltså xyas) är inget som jag förstår hur han hittar helt plötsligt sådär. Jag tror ulvarna har info om att det finns en vigilante.
1. Möller, du säger ju ingenting om hur vi ska spela heller.Recca said:Röst: Konrad Konvalj
Okej, du har en plan. Går den ut på något annat än att du ska överleva? För det håller inte tycker jag. Något måste du kunna säga om hur vi ska spela.
Det jag menar med tjatar är alltså att det du kallar brödsmula följer en linje från tidigare inlägg (både i batman-anmälningstråden och i PM-tråden där vi ordnade Thibaultkoden) där du är såhär "tjossanhoppsan vad kul med Batman-tema!". Det är inte som att din not i ditt första inlägg står ut på något vis. Och det här med referenser till Frank Miller är jävligt långsökt i sammanhanget. Daredevil-parodin är ju ännu mer svårfångad. Så, i en lång lista med massa varianter på TMNT nämns en som är en parodi på en Frank Miller-serie.LJSLarsson said:Eftersom du är en oerhört god och grön bybo och inte alls en varulv som är ute efter att bli av med mig som bybo så antar jag att detta inte är en dåligt ihopkokad lögn - att jag tjatade om Batman långt innan spelet startade - utan något du har belägg för.
Nå? Kan du hänvisa till inlägg där jag tjatat om Batman? Jag antar att du inte menar från anmälningstråden till Batman-spelet eftersom den tråden typ handlade om Batman.
Ordförande Tjavva
Hägningsröst: Vimes
Det jag efterfrågar är inte brödsmulor som sådana. Utan resonemang där det är tydligt att din utgångspunkt är att du har den förmåga du säger dig ha, eller tydligt och tydligt, något som styrker den iaf.Möller said:Nja. Jag har ingen struktur, ingen plan i mitt spel. Avancerade brödsmulor är inte något jag behärskar eller bryr mig om, särskilt inte med tanke på att jag inte har någon powerroll. Men jag grönar w176 t.ex. här för att jag vet att hennes rykte om röstmanipulation stämmer. Här pratar jag mer om röster, ifrågasetter att ulven Anthvidos har koll på förekomsten av röstmanipulation.Vimes said:1. Klen förmågeoutning. Till skillnad från Recca finns det inget som styrker den. Klenaste förmågan hitintills. Jag skulle vilja att han styrkte den med citat där han resonerat kring röstmanipulation.
/.../
Uträkningen med rösterna känns off med tanke på att han har två röster själv. Nu kanske han kommer hävda att det var en brödsmula, men det är en brödsmula som är formulerad som en anti-brödsmula.
Din misstanke mot Arvidos är ju jättekonstig. Du VET ju att det är så spelet fungerar. Varför ifrågasätter du "ulven" Arvidos förresten? Du visste ju inte att han var ulv när det där skrevs. Tvärt om så borde hans resonemang vara helt riktigt med tanke på din förmåga. Och att du grönar w176 har ju inget att göra med röstmanipulation. Det är inget du resonerar om i det här inlägget.Möller said:Jag hängde upp mig på dethär:
Säkert inget stort, men jag är lite misstänksam mot Arvidos här ändå. Inte har väl Vico pratat om att folk har extra röster?Arvidos MC said:Såsom varulvsspel traditionellt funkar får alla lägga en röst (+1) på någon de misstänker, och den med flest röster blir hängd. Roller med en extra röster lägger till +2 istället för +1 på den de vill hänga. Jag är ganska säker att det är så Vicotnik menar i det här spelet också.
/.../
ordföranderöst: w176
w176 är i dagsläget grönast för mig. Och ordförandeskapet handlar ju om ingenting annat än att försöka ge en trolig bybo lite extra kraft, om nu någon glömt det.
Öh, random röst är random?Brynolf said:Mu är rundan snart slut och innan fess ska vimes ha outat förmåga, vi ska ha bestämt en som ska hängas och tjavva ska vli ordförande.
Röst: Vimes
En hel limpa vetefasen. Det här är alltså från R2, det finns fortfarande en levande miller i spel (Spider).LJSLarsson said:DTF som fimpar millers? Det gör mig kallsvettig.Konrad Konvalj said:DTF´s vinstvillkor: Fimpa alla millers 1,2 eller flera. Överlev tills spelet är slut.
Vi får se vad som händer med Spidde (om vi inte röstar ut honom förstås). Fast jag tror inte innerst inne att han är miller utan bluffande ulv-
Det är bättre att jag outar istället för att vi ska slösa inlägg på att folk säger "Jag vill att du outar!" och jag säger "Men jag tror det är dåligt!"Vimes said:Men, nu är det två röster på mig. Det är få inlägg kvar, det kan vara så illa att jag behöver outa. Måste jag göra det för att ni ska flytta? Jag tror det är dåligt för byn att jag outar, nämligen.
Men är du knasig eller?Vimes said:Din misstanke mot Arvidos är ju jättekonstig. Du VET ju att det är så spelet fungerar. Varför ifrågasätter du "ulven" Arvidos förresten? Du visste ju inte att han var ulv när det där skrevs. Tvärt om så borde hans resonemang vara helt riktigt med tanke på din förmåga.
Vimes said:Det är bättre att jag outar istället för att vi ska slösa inlägg på att folk säger "Jag vill att du outar!" och jag säger "Men jag tror det är dåligt!"Vimes said:Men, nu är det två röster på mig. Det är få inlägg kvar, det kan vara så illa att jag behöver outa. Måste jag göra det för att ni ska flytta? Jag tror det är dåligt för byn att jag outar, nämligen.
Så:
Min förmåga är passiv, fast jag skulle vilja säga reaktiv, jag får veta fraktionen på den som röstas ut. Jag bekräftar härmed att Nässe var bybo och Anthvidos var ulv.