Nekromanti Tombstone i Arizona-boken

lars527

Veteran
Till min förvåning så verkar staden Tombstone saknas i min utgåva av Arizona-boken.
Staden finns heller inte utsatt på den medföljande kartan.
En sådan stad av vikt för Wild West genren borde ju vara representerad tycker jag.
Kan någon förklara varför den inte är med och var den ska ligga på Arizona-kartan ?

Tack.

Derlon

Veteran
Har tidigaresagts att Tombstone kommer att släppas i en egen expantion. Och då ska området runt ikring och några rancher beskrivas. Om jag inte mins fel sas det även att ett par andra städer skulle beskrivas. i supplementet skulle även ingå ett äventyr kring några rancher alla "Billy the kid"

Tove och Anders får väl rätta mig om jag har fel.

Den dära...

Veteran
Tombstone ligger (om jag minns rätt) längs San Pedro River i Cochise county (Pima County i Arizona-kartan).

Tombstone hör till den sentida delen av westerns historia under den tiden då järnvägsnätet strcker sig igenom alla territorier och alla indianer är inlåsta i reservat.
Arizonasupplementet berör främst 1874!

Som redan påpekats i den här tråden så är Arzizona skriven för 1874, en tid då Tombstone inte fanns. Staden ligger i Pima County, eller snarare Coshise County när det bildas.
Vi kommer ge ut en fristående modul om Tombstone där det kommer finnas med en karta över staden, en över Cochise County och en uppdaterad Arizona-karta för den tidsperioden.

/Anders & Tove