Nekromanti Tome of Horrors - Complete

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Clark Peterson, utgivare på Necromancer:

"Our sales estimate was to sell through the stock sent to Paizo in about 9-12 months. That was a reasonable goal. You have to plan when you will reasonably begin to recoup all costs and start turning a profit and we figured by this time next year we should have fully realized our expectation. We sold through that amount in 9-12 HOURS. That is freaking CRAZY. So, yes, a good day. And a good day for our partner, Paizo, too. :)"

Känns som en rätt skön solskenshistoria från rollspels-"branschen". :gremsmile:

Cyberhest

Konträr kverulant
Hmm, nu är jag också förvirrad.

Finally Bill, Clark, Erik Mona, and Lisa (?) who is the prez of Paizo came up with a plan for how a second printing would be done, and raced out to calm the waters.

Crazy day. There will be a second printing of an "Unlimited Edition" to go beside the first printing, with the "Unlimited Edition" prominently showing on the cover.

This is all the Pathfinder version.
Verkar ju som att det ska bli en unlimited-version av PF-utgåvan också, men däremot har du rätt i att det bara är för S&W-utgåvan som det står att det ska bli Print on demand-böcker (uppdelade i fler volymer). Swords & Wizardry är ett simulacrum-spel baserat på 1974 års D&D plus några av supplementen, för övrigt. Inte 3.5-kompatibelt.

Vitulv

cyberhest said:
Hmm, nu är jag också förvirrad.

Finally Bill, Clark, Erik Mona, and Lisa (?) who is the prez of Paizo came up with a plan for how a second printing would be done, and raced out to calm the waters.

Crazy day. There will be a second printing of an "Unlimited Edition" to go beside the first printing, with the "Unlimited Edition" prominently showing on the cover.

This is all the Pathfinder version.
Verkar ju som att det ska bli en unlimited-version av PF-utgåvan också, men däremot har du rätt i att det bara är för S&W-utgåvan som det står att det ska bli Print on demand-böcker (uppdelade i fler volymer). Swords & Wizardry är ett simulacrum-spel baserat på 1974 års D&D plus några av supplementen, för övrigt. Inte 3.5-kompatibelt.
Det verkar som att de måste dela upp S&W-versionen, eftersom PoD inte funkar med så stora böcker.

Edit: vad är ett "simulacrum"-spel?

Cyberhest

Konträr kverulant
Vitulv said:
Det verkar som att de måste dela upp S&W-versionen, eftersom PoD inte funkar med så stora böcker.
Ja precis, vad som inte riktigt framgick är om de tänkte trycka upp unlimited-utgåvan för Pathfinder i print-on-demand också. I så fall bör väl även den utgåvan rimligtvis delas upp i flera volymer.

Hunk

Hero
Med tanke på efterfrågan, så tror jag knappast att de trycker den POD. Om de sålde slut 1500 ex av Pathfinderversionen direk, så tror jag nog att de trycker minst lika många till (och vid 1500 ex är det lönsamt att trycka "på riktigt" och inte digitalt).

Vitulv

cyberhest said:
Vitulv said:
Ja precis, vad som inte riktigt framgick är om de tänkte trycka upp unlimited-utgåvan för Pathfinder i print-on-demand också. I så fall bör väl även den utgåvan rimligtvis delas upp i flera volymer.
Jag har följt tråden på paizos forum, och nej - PF-versionen kommer inte att vara PoD, utan en nytryckning med ett omslag där det framgår att det inte är den limiterade versionen.

Vitulv

En riktigt bra recension av ToH:C kan ni hitta här (EN World). Den beskriver också den märkliga, och ganska fantastiska historian runt boken, som utspelat sig den senaste veckan.

Håll till godo, för det är riktigt mysig läsning för rollspelsnördar.

Vitulv

Tome of Horrors Complete: unlimited edition

Om det är någon som går och grämer sig över att de inte hann köpa ToHC innan den sålde slut på tolv timmar, så vill jag passa på att tipsa om att Frog God och Paizo har jobbat i expressfart och fått till en ny tryckning av boken, en "unlimited edition" då man inte lyckades förutspå hur extremt fort den skulle sälja slut.

Jag tror dock att det kan vara idé att slå till ganska snabbt. Ingen vet hur länge den här versionen kommer finnas i lager.

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Re: Tome of Horrors Complete: unlimited edition

Vitulv said:
Om det är någon som går och grämer sig över att de inte hann köpa ToHC innan den sålde slut på tolv timmar, så vill jag passa på att tipsa om att Frog God och Paizo har jobbat i expressfart och fått till en ny tryckning av boken, en "unlimited edition" då man inte lyckades förutspå hur extremt fort den skulle sälja slut.

Jag tror dock att det kan vara idé att slå till ganska snabbt. Ingen vet hur länge den här versionen kommer finnas i lager.
Frågan är då om Hunk kommer ta hem några ex S&W. Då kommer jag att slå till. Annars får det nog vara.
Man har ju "All the worlds monsters" 1-3 räcker långt...

Hunk

Hero
Re: Tome of Horrors Complete: unlimited edition

Hans E Magnusson said:
Frågan är då om Hunk kommer ta hem några ex S&W. Då kommer jag att slå till. Annars får det nog vara.
Man har ju "All the worlds monsters" 1-3 räcker långt...
Jag tror tyvärr bara att jag kan komma över ett ex till mig själv. Bill har nästan lovat mig att fixa ett, såvida inte ett antal ex har produktionsproblem.

Hunk

Hero
Tome of Horrors - Complete (Sword & Wizardry)

Lite trådnekromanti, men jag hoppas att ni ursäktar.

Jag fick själv mitt ex från USA igår och det är en riktigt fet bok. Jim Raggi har fått in ett fåtal ex för vidareförsäljning, så vill ni slippa dyr amerikansk frakt så är mitt tips att beställa ett ex från:
http://www.lotfp.com/store/index.php?route=product/product&product_id=138

Priset där är 92 EUR inklusive frakt och leveransen borde gå betydligt fortare än från USA.

anth

Vetefan
Re: Tome of Horrors - Complete (Sword & Wizardry)

Hunk said:
Jim Raggi har fått in ett fåtal ex för vidareförsäljning
Men va f¤%!
De accepterar ju bara paypal!

Hunk

Hero
Re: Tome of Horrors - Complete (Sword & Wizardry)

Mailar du honom kan han säkert ta emot en order manuellt och ta betalt via wire transfer. Det kostar bara ett par kronor för dig och inget för honom som mottagare (eftersom det är i EUR). Han verkar vara en trevlig snubbe, så förhoppningsvis är han flexibel. Hans mailadress är: lotfp (at) lotfp (dot) com