Nekromanti tonfa vs batong

SID 6.7

Veteran
Därför att Orientaliska vapen är så himla häftiga att de automatiskt ger mer skada!

Nej allvarligt...det verkar småskumt...de kanske menar en gammal gummibatong?

smagu

Veteran
Det du kallar en gammal gummi batong består av ett stålrör med gummi runt om. Borde gör ganska ont.

Det Neo menar med batong är antagligen en av de nyare batongerna.

En tonfa däremot är gjort av ett mycket hårt träslag.
Vanligast är Japansk rödek men japansk vitek förkommer också. Ingen gummibeklädnad här =)

/Smagu

SID 6.7

Veteran
Öhmm hur vet du att jag menar en snutbatong med stål i?
sa jag det?
Nej, det jag syftade på var en plojgummivariant av den typen som buset i Jönssonligan filmerna använder,
det var ett sk skämt

och jag vet vad tonfas är gjorda av...jag har ett par hemma.

Nalle med AK4

Swordsman
Slå med batonger.

Men allvarligt, har skadan någon betydelse?
Hur skulle det se ut om kravallsnutarna spöade demonstranterna med orientaliska klubbor istället för gamla hederliga järnrör? Dumt. Jaja, det är väl bättre än att de skjuter folk. Men det är väl bara en tidsfråga med tanke på hur saker och ting ser ut 2059/images/icons/mad.gif
Nalle

ripperdoc

Myrmidon
Re: Slå med batonger.

Hur skulle det se ut i Neotech om poliserna gick fram och slog på demonstranter med batongerna? I bästa fall skulle de bli utskrattade, i värsta fall svårt skadade och satta till skrivbordsarbete resten av livet.

En äkta snut börjar åtminstone med kulspruta laddad med gummikulor, sedan lite vattenkanon, tårgas och liknande som garnityr. Skulle de ändå inte ge sig så får de väl börja skjuta skarpt. Det är ju liksom inte polisernas fel...

Fast, det är klart, det finns ociviliserade poliser som sätter på sig de tyngsta närstridsskydden, de största och tåligaste sköldarna och de längsta och hårdaste "batongerna" för att sedan gå och få adrenalinkickar på fredagkvällar tillsammans med arbetskamraterna. "Hold the line, and beat the shit out of every motherfucker that gets into your range!"
Ännu roligare är det med elbatonger. Det är som att använda en gammal hederlig lie. Slöddret bara viker sig för slagen...

(Jag var djupt ironisk nu, om det inte framgick... :) Hela charmen med Neotech är inte den brutala kriminaliteten, utan de brutala poliserna ;-))

/RipperDoc

P.S Var inte helt seriös med det sista där heller...jaja. D.S

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Re: Slå med batonger.

Har inte du en novell på NoGo som handlar om just det?

(observera: Det var ingen fråga - det var en rekommendation till de som inte har läst den)

GrottrolletNaug

Swashbuckler
För att en polisbatong är gjord för att slå NED demonstranter och en Tonfa är gjord för att slå IHJÄL motståndare.