Nekromanti Torrent ratio

Storuggla

Champion
Jag sitter här efter att ha laddat ner två olika torrents. Min nedladdning är klar, så just nu laddar jag bara upp, så att säga. Vad är kutymen när det gäller sådant här, hur länge skall jag ladda upp efter att jag är tillfredställd själv? Finns det en ratio eller så? Vad skulle ni föreslå?

Storuggla, villrådig

Quan'talis

Swashbuckler
I dokumentationen till det program jag prövat (bara för att ladda ner material som gjorts tillgängligt med upphovsmannens medgivande, naturligtvis!) stod det att det räknades som gott uppförande att ladda upp "så länge som möjligt". Så tydligen vet de inte heller.

Då jag prövade var det ingen som ville ha min torrent, så jag stängde av nästan direkt.

Jarl

Hero
Beror på hur schysst du är :gremsmile:

Men om du har hyfsad fart uppströms tycker jag du ska hålla igång en torrent tills ration är 1:1, då har du gett tillbaka lika mycket som du fått.

Ceram

Hero
Om du ska använda kapaciteten till annat ladda upp lika mycket som du laddat ned, förutsatt att någon vill ha. Om du inte ska ha bandbredden till nått anant lämna den bara på tills du ska stänga av datorn.

/Ceram, varför snåla med bandbredd?

Foggmock

Myrmidon
Finns det gott om folk som tankar är det kutym att lämna den igång tills du har laddat upp minst dubbelt så mycket du drog ner. Gjorde fler det så funnes det nästan alltid seedare.

Sitter det en tönt och fiser 2k/s från dig finns det ingen anledning att hålla den uppe längre än 1:1.

Gå på känslan, helt enkelt, men absolut minst 1:1. Allt annat vore leecheri. :gremsmile:

DODswe4

Hero
Ha den igång hela tiden ^^

Visser ligen laddar jag bara saker som jag får ladda ner/upp
så jag är laglydig :gremsmirk: