Nekromanti tortyr

Gorion

Veteran
Joined
22 May 2000
Messages
152
Location
Östersund
Re: Ah, now we're talking >:)

Najs med lite tortyr metoder, blir så mycket roligare att spela lönnmördare och dess slag :gremsmile:
 

Zaaken

Veteran
Joined
13 Nov 2002
Messages
172
Location
Sundsvall
Re: Ah, now we're talking >:)

Kulare att spela lönmördare?
det är väll det inte... om du åker dit då? kul va?

Det kan inte bli kullar en lönmördare i mina ögon springer ju bara om kring med gifter och dödadr på det visset kanske en strupe någon gång i en grend men inte mer... men men...
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Tråden flyttas.

Den här tråden passar sig mycket bättre i Rollspelsforumet. Tråden är nämligen inte specifik för Eon, utan generell för rollspel i ren allmänhet.

Tänk på att det finns fler forum än Eonforumet.

/Naug, modererar
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Du glömde ;)

Du glömde den klassiska Iron Maiden och min personliga favorit, "den spanska hästen" :gremwink:
Den kan jag tyvärr inte kan hitta några bilder på just nu.

/Naug, har varit på tortyrmuséet i Prag
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,917
Location
Uppsala
Re: Ah, now we're talking >:)

Lönnmord är en mycket raffinerad teknik. Gift och dylikt vet jag inte, men för att döda någon med kniv som kanske har ett antal livvakter och en hel del annat bagage så måste man gå systematiskt tillväga.

Det intressanta i ett lönnmord är infiltrationen. Du måste gradvis nästla dig in och komma närmare ditt offer för att slå till så fort du kan och försvinna spårlöst. Inga principiella strupkapningar eller litervis med gift. I alla fall inte i vår värld... kanske i klassisk fantasy. (Där få saker har någon bra förklaring.)
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,258
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Tortyrmästaren talar

Tss, tss. De borde konsulerat experten. Hur kunde de glömma den bästa/värsta av dem alla bara sådär? 'Päronet' var inte ens med ju:



- Ymir, som faktiskt råkat ut för det där i rollspel en gång. Aaaaaaj.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,258
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Tortyrmästaren talar tillbaks

Bordsrollspel bara. Men inlevelsen fick det att göra rätt ont ändå :gremfrown: :gremwink:

- Ymir, har ett horn i sidan till kungen av Soldarn sedan dess...
 

Irratic

Veteran
Joined
4 May 2003
Messages
143
Location
Åsa
Re: Ah, now we're talking >:)

Det är nog inte helt fel att en lönnmördare skall kunna lite tortyr & anatomi, jag menar man skall kunna tortera fram snabba svar av någon stackare för att komma åt sitt mål , kanske nån stackars tjänstflicka eller nån konkubin eller hora eller drottning, För övrigt är en ananas i rumpen nog smärtsamt men föredrar asiatisk trtyr teknik bambuskott, vatten, råttor & massa små elaka nålar som sticks upp där solen inte skiner precis som en ananas
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,469
Höjden av ondska?

Det där måste vara så elakt som det någonsin kan bli. Fii Faen vilket hemskt öde... eller inte... :gremlaugh:
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,258
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Tortyrmästaren tar det försiktigt

Det, min vän, är kanske för stötande för ett allmänt forum :)

Skickar PM, med andra ord.

- Ymir, tar det säkra före det osäkra
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
eftersom Tortyrvirtuosen Ymir själv gjort ett tillägg måste jag kontra honom..

Den spanska lakanstortyren! (bild överflödig)
Den var populär under inkvisitionens dagar och gick till på följande vis:

Offret för tortyren bands fast och fick munnen fylld av ett lakan (så mycket man fick in utan att spräcka nånting) som efter en liten stund (för att liksom nöta in stämningen) blöttes med rikligt med vatten. Du gissade rätt - detta framkallade en sväljreflex som gjorde att lakanet sakta men säkert förpassades till offrets bukhåla. Hur de kunde andas med halsen full av lakan är inget jag tänker gå in på..

Iallafall. när lakanet är svalt såtillvida att torteraren (tortören?) bara har en liten stump kvar att rycka i, tja, då rycker han i den och vips är lakanet ute igen.

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaj.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,469
Bödeln (heter det väl?) behöver då inte rycka i något för att få upp mitt maginnehåll... Det där var bland det vidrigaste jag läst... :gremfrown:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Ajajaj !

HeHe !!
Tänk va´jag gillar den här sidan !! Man får ju länktipps efter länktipps som är hur bra & intresanta som hellst ju !
Man tackar & bugar !
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
5,006
Location
Linköping
Re: Ah, now we're talking >:)

För övrigt är en ananas i rumpen nog smärtsamt

Ska jag tolka detta som att du har sett "Little Nicky" med Adam Sandler? Äh, orkar inte vänta på svar. I den filmen så finns det en scen nere i helvetet där Hitler i "French Maid"-utstyrsel ska välja ut en ananas som djävulen ska trycka upp i arslet på honom. Hitler försöker välja en liten men djävulen låter honom inte göra det så Hitler väljer en riktig feting istället. Två smådjävlar böjer Hitler framåt och djävulen gör sig redo... men så tänker han efter och vänder ananasen så att "blasten" kommer framåt istället och trycker till. AJ.

Hoppsan, jag skulle visst säga nåt vettigt också:
Vem behöver en sida om tortyr. Har ni ingen fantasi? :gremwink:

Och sen lite allmänt prat igen. Introäventyret till Feng Shui innehåller en möjlighet till polisförhör med småskurkar. Ska jämföra Yassilus metod med min polare Erics.

Yassilus: kan du inte berätta vart ert högkvarter ligger. Snälla?

Eric: undrar hur bra jag är på tortyr? Finns det nån cigarett här jag kan bränna honom med?

:gremlaugh:
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,469
*Känna sig förtörnad*

Och sen lite allmänt prat igen. Introäventyret till Feng Shui innehåller en möjlighet till polisförhör med småskurkar. Ska jämföra Yassilus metod med min polare Erics.

Yassilus: kan du inte berätta vart ert högkvarter ligger. Snälla?

Eric: undrar hur bra jag är på tortyr? Finns det nån cigarett här jag kan bränna honom med?


Men vad nu? Nu tycker jag inte du ska vara sån! Jag kör den lite mer diplomatiska metoden. Sen om inte det fungerar så pratar jag med dem till huvudena sprängs! :gremwink:

Vad har du för kallblodiga vänner som torterar de stackars vad-de-nu-var-för-något:arna? Vad är det för stil? :gremlaugh:
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Fantasi och tortyr

"Vem behöver en sida om tortyr. Har ni ingen fantasi?"

Jag har faktiskt svårt att finna det i mig att hitta på nya och grymma sätt att göra illa folk på (vilket somliga kan tycka är motsägelsefullt :gremblush: ). Eller.. Jag kan hitta på massor med sätt att göra illa folk på, men när man läser på sig om dom intrikata tortyrmetoderna som har utvecklats genom århundranden av elaka jävlar? så inser man att...
"Nä, man har ingen fantasi". Man har nämligen inte doktorsgrad eller motsvarande i psykologi eller anatomi, vilket dom här gamla uvarna hade. T.ex. varför är tortyr mot just fötterna så smärtsamt?

/Naug
 
Top