Nekromanti Totalt onödigt tillbehör till DoD6?

Rickard

Urverk speldesign
"<EM>Och att limma dit den är inte heller bra - då blir det ju så... hemmagjort.</EM>"
Vaddå, så är det inte lite charmigt med hemmagjorda rollspelsprylar?

Kom på en till i.o.m. <B>Nightowl</B>s förslag:
DoD toalettpapper: Med bilder av Bergting. Säkert älskad av de som hatar hans bilder så de verkligen får en chans att torka sig i röven med hans teckningar. Alt. att man trycker "famous last words" så att rollspelaren kan sitta och läsa de medan denne gör sina behov.

/[color:green]Han</font color=green> som tejpade ihop en egen SL-skärm

Sårias

Veteran
Och vi försöker hävda...[OT]

att rollspel inte är farligt

Sårias Halvalv:
Biter inte min klinga eller morgonstjärna biter INGET!

Sodivra

Champion
BRÖÖÖÖÖL, låt signalhornet ljuda! [NT]

NT NT NT så blir du stark. Går upp i rang iallafall..

/RIKTIG Coolhet kommer från harmoni..
Och jag är cool! /images/icons/cool.gif

Nerosuferoth

Swordsman
Re: Men varför?

lägga energi på rollspelsbiten istället

Är det inte ett rollspelstillbehör då? Man måste förvara rollformulär, eventuella husregler och numera Internetutskrifter någonstans. Om det finns behov av en mapp är det givetvis roligare om den pryds av en stilig illustration och DoD-loggan. Numera vet vi också att det på insidan kommer finnas tabeller som används av spelaren.

Ashley Riot

And this is also part of the game, I suppose, Sydney?

Nerosuferoth

Swordsman
om du verkligen vill ha en DoD mapp så skaffa bara lite bilder och limma fast på din gammla mapp.

Om du använder en SL-skärm när du spelar så hoppas jag att du har klippt/rivit ut tabellerna ur boken och klistrat upp dem på en krokig kartongbit. För det måste väl isåfall vara ett lika onödigt tillbehör? Varför kasta bort tid på att göra en produkt som tillåter att det går snabbare och smidigare att spela? Det konstigaste är väl att ALLA tillverkare av rollspel gör samma misstag! Otroligt, eller hur?

låt andra göra sådant

Jag tycker att spelspecifika tillbehör är ganska roliga att ha, till exempel så gör Wizards of the Coast och White Wolf officiella tärningar till sina rollspel. Jag förstår att alla inte håller med, men det är enklare för de att inte köpa ett tillbehör som finns, än att jag och de som tycker som jag aldrig ens ska få chansen att välja. För övrigt så är idén till en "spelarskärm" inte alls dum, jag är lite förvånad av att det aldrig har gjorts tidigare.

Ashley Riot

Nerosuferoth

Swordsman
Re: Pengarna då?

sannolikt kommer den också att vara dyr.

Självklart kommer den att vara dyr, alla rollspelsgrejor är dyra. Allt snyggt också;-)

Ashley Riot

Johan K

Gammal & dryg
Nja....

Onödigt, det vet jag inte.. Visst så kan man ju skaffa en mapp grats, men samtidigt så tycker jag att det vore klart coolt att ha en mapp med DoD på.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>