Lambendil_UBBT
Warrior
Jo, jag har klurat runt lite efter en vettig träfftabell och har funnit att jag bara hatar att dela in kroppen i x antal delar och sedan slå en tärning för vart det träffar. Istället så har jag konstruerat ett "sikte" där färdighetsslaget avgör hur nära mitten man kommer (radien dvs) och träffområdesslaget avgör vart på cirkelns omkrets man hamnar (vinkel alltså).
Man har en (eller flera) bilder på det man vill skjuta på. Exempelvis en utskriven bild av en CounterStrike soldat eller något. Sedan lägger man "siktet" med mitten på det ställe där man faktiskt siktar, och slår tärningen.Ju bättre du slår, desto längre in på radien hamnar du.Detta gör att även om du siktade på låret (exempelvis för att bedöva personen) kan du träffa mitt i planeten (och så effektivt avrätta honom). Det kan också göra att om du siktade jäffligt bra (dvs slog bra med tärningen och kom långt in) kan du missa genom att kulan kom på fel vinkel. Och tvärt om.
Skickar med en bild på siktet. Vad tycker ni om idén?
Man har en (eller flera) bilder på det man vill skjuta på. Exempelvis en utskriven bild av en CounterStrike soldat eller något. Sedan lägger man "siktet" med mitten på det ställe där man faktiskt siktar, och slår tärningen.Ju bättre du slår, desto längre in på radien hamnar du.Detta gör att även om du siktade på låret (exempelvis för att bedöva personen) kan du träffa mitt i planeten (och så effektivt avrätta honom). Det kan också göra att om du siktade jäffligt bra (dvs slog bra med tärningen och kom långt in) kan du missa genom att kulan kom på fel vinkel. Och tvärt om.
Skickar med en bild på siktet. Vad tycker ni om idén?