Doktor Laser
Warrior
Eftersom jag blev sugen på att försöka köra Fantasy! lite mer grimdark och få med något som påminde om DoD:s gamla träffområden eller WHFRP:s brutala criticals så började jag knåpa på ett litet första utkast till träffområden i Fantasy!-strider. Jag ville få ihop något som fungerade utan att behöva slänga in en massa extra-moment med separata KP för kroppsdelar och bokföring i fajterna, så jag utgick från att slänga in ett extra tärningsslag innan man slår för skada (eller möjligen efter, om man tycker att det är roligare...) och sedan utnyttja systemets befintliga KP-nivåer för Skråma, Sårad och Skadechock. Vad tror ni, kan det fungera? För obalanserat? För snällt?
Bestäm träffområde
När du lyckats med ett anfall, och motståndaren misslyckats med sitt försvar, slår du en Tärning för att bestämma var du träffar motståndaren. Därefter slår du Skada som vanligt.
Som anfallare kan du välja att redan från början sikta på en speciell kroppsdel. Du anfaller då med en Stridstärning mindre.
Bestäm träffområde
När du lyckats med ett anfall, och motståndaren misslyckats med sitt försvar, slår du en Tärning för att bestämma var du träffar motståndaren. Därefter slår du Skada som vanligt.
Som anfallare kan du välja att redan från början sikta på en speciell kroppsdel. Du anfaller då med en Stridstärning mindre.
TRÄFFOMRÅDESTABELLEN (Humanoida varelser) |