Nekromanti Trådar markeras som olästa efter att jag loggat ut

Storuggla

Champion
Jag har några få trådar som jag har bevakade i min kontrollpanel. Varenda gång jag loggar in så står det att det är olästa inlägg i den seanste tråden av dem, trots att inga nya inlägg gjorts. Det jag gör är att jag går in i tråden, trycker platt visning, sedan visa alla. Alla inlägg visas nu som markerade. Jag loggar ut, loggar omedelbums in och ser att... nya inlägg. Men det är inga. hela tråden står som oläst. Detta sker varje gång jag loggar in. Vafalls?

Storuggla, builders left him

Organ

Out of time, out of mind
Hos mig markeras trådar ALDRIG som lästa, även om jag precis har läst dom. :gremconfused:

/Anders

Rickard

Urverk speldesign
Re: Trådar markeras som olästa efter att jag logga

Hos mig så markeras trådar som lästa (utanför Kontrollpanelen), fastän jag inte har läst dem.

/Han är seriös (och som hatar att kolla på datum och klockslag för att se vilka trådar som har nya inlägg)

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Jag vinner...

...för jag tror jag med jämna mellanrum har haft alla problem som beskrivits ovan. Ergo, mest synd om mig... :gremtongue:

Jag verkligen drömmer om det nya forumssystemet där det här förhoppningsvis är ett minne blott...

Foggmock

Myrmidon
Jag har samma problem, särskilt som jag rör mig mycket mellan olika IP-adresser (snylt-nätverk på skolan, skolans egna nätverk, hemma, jobbet). Extremt störande men eftersom det är IE på jobbet så får jag en annan färg på länken som leder in i ett inlägg eftersom IE minns att jag klickat på den, även om Rollspel.nu inte minns att jag läst inlägget, så man kan åtminstone leva med det.

Troberg

Sinister eater
Det händer mig lite då och då att alla trådar blir olästa.

Det verkar inte handla om att byta maskin, det funkar fint, däremot så verkar det ha ett visst samband med att byta browser eller OS, då det oftast inträffar när jag bytt från Windows/Opera till Linux/Konqueror.

Dessutom hände det mig just nu...

Troberg

Sinister eater
OK, testade igen nu, och det verkar som om det är repeterbart för mig. Den här sekvensen tycks generera felet:

1. Besök siten via Windows/Opera.
2. Besök siten via Linux/Konqueror.
3. Besök siten via Windows/Opera. Nu är probelemet där.