Jag har ingen wifi-anläggning hemma nu och bristen på detta blev uppenbar när vi för en gångs skull spelade hemma hos mig. Nu när det ändå är dags att köpa nytt tänkte jag skaffa något trådlöst system. Kreti och Pleti verkar använda Sonos men jag är skeptisk då jag fortfarande är lite för stofilig för att vara ok med deras utformning och gränssnitt. Det är ett tillräckligt stort steg att byta till trådlöst, att det dessutom ska se trådlöst och modernt ut är lite för mycket för mig. Dessutom vill jag gärna kunna helgardera vad gäller ingångar så det vore bra om man kan välja 3.5mm/rca eller bluetooth vid behov.
Är det någon på forumet som vill dela med sig av erfarenheter av system som inte är Sonos? Typ Marshall Multi-room, Chromecast+aktiva högtalare eller något helt annat som jag inte kommit att tänka på.
Prisklass? Det är så beroende av kvalité. Om man kan räkna med att det likt min mors gamla (sladdburna) förstärkare håller i 40 år är plånboken på vid gavel, och om det är mer likt min frus bluetoothhögtalare från Philips som hamnade i elektronikåtervinningen efter fem år så är det desto mer stramt.
Är det någon på forumet som vill dela med sig av erfarenheter av system som inte är Sonos? Typ Marshall Multi-room, Chromecast+aktiva högtalare eller något helt annat som jag inte kommit att tänka på.
Prisklass? Det är så beroende av kvalité. Om man kan räkna med att det likt min mors gamla (sladdburna) förstärkare håller i 40 år är plånboken på vid gavel, och om det är mer likt min frus bluetoothhögtalare från Philips som hamnade i elektronikåtervinningen efter fem år så är det desto mer stramt.