Nekromanti Tråkigaste hushållsarbetet

Rickard

Urverk speldesign
Japp.. Ännu en sådan här tråd, men jag är så frustrerad..

Mitt tråkigaste hushållsarbete är strykning.. Ok, jag får skylla mig själv som stryker men jag kommer inte på något annat sätt att få mina kläder skrynkelfria.. Det som är jobbigaste med detta är att jag inte har någon vettig strykbräda, så jag står vid matbordet.. Det innebär att jag får böja mig ner och till sist får ryggont.. Dessutom så kan jag inte stryka på "ena sidan" av plagget utan att "baksidan" blir skrynklig..

På andra plats kommer matlagning.. Tycker det är tråkigt att laga mat (och att äta den).. Ibland brukar jag "spicea" upp stämningen lite genom att ta på mig mina trådlösa hörlurar och välja ut lite röjmusik så att jag har något att röra mig till medan jag rör om i grytorna..

/Han som står och stryker 1T6 månaders tvätt

rks

Warrior
Feat: quick householding

Jag har tagit en feat som heter Quick Householding och som egentligen går ut på att göra allt sådant som du skriver om väldigt fort. Därigenom får man tid till annat - som att spela.

Min snabbaste middag (för en person) har en tillagningstid på en (1) minut. Jag diskar efter den middagen på en minut. Jag stryker aldrig tvätt, jag låter den dropptorka istället = den blir närapå stryken av sig själv. Jag dammsuger ett rum på tre minuter. (Det är förvånansvärt liten skillnad i kvalitet om man dammsuger på tio minuter eller om man gör det på tre minuter.)

Ta en feat du med! :gremtongue:

Grendel

Warrior
...Måste nog vara att diska. Ibland blir det ett projekt som håller på i sisådär tre dagar innan allt är klart. Det tar egentligen inte så lång tid, men det är lätt att hitta annat som är bra roligare.

Stryka? Gör jag bara i nödfall, om jag ska vara presentabel på nån fest eller något sånt. Dessutom har jag strykbord, så det är inte så svårt när det väl händer.

Tvätta däremot. Det är übertråkigt. Mest på grund av ganska dålig och trång tvättstuga i huset där jag bor. Sällan allt blir torrt innan jag måste ta in det i lägenheten.

Johan K

Gammal & dryg
Well, genom att inte enns äga ett strykjärn så slipper jag iaf frustrationen att stryka... :gremgrin: Vilket jag aldrig har gjort i hela mitt liv..

Dock så tycker jag att städa är till förbannelste trist att göra.. För att inte tala om att tvåtta/vika tvätt vilket är ohemulskt trist !!

Dock så gillar jag att laga mat faktiskt, det är skoj !

/ Johan K, som återgår till att titta på C.S.I

Hjalle

Swashbuckler
Att städa mitt rum är förvisso mer att försöka hitta mattan, eller att agera rökdykare och försöka rädda ett barn från att kvävas eller brinna upp, men... Well, det är mycket ointressantare.

-Hjalle, ingen städare.

Nightowl

Champion
Det är jämt lopp mellan tvätta, diska och öppna post.
Det sista är sant, men det är tydligen sjukligt och inte bara ren lättja. Jag har panisk skräck för att öppna kuvert.

Erik, just svalt dagens dos av antidepressiva medel

haltageten

Dum inuti huvudet
Jag kan med lätthet säga att det tråkigaste jag gör här hemma är att förse mor och far med teknisksupport när det gäller datorer. Jag kan stå ut med att städa, tvätta och allt det där men att hjälpa dem med datorerna är något som går mig på nerverna. :gremtongue: Fast jag vet inte, det är inte så mkt till hushållsarbete.

Annars äger det att laga mat och äta den. Asroligt att stå i köket och lyssna på lite röjigmusik och verkligen äga spisen/ugnen totalt!

- Jocke, äger spisen.

thark

Hero
Strykning skulle nog vara en het kandidat om jag faktiskt gjorde det, vilket faktiskt inte är fallet. (Och jag som mest går runt i skjorta, hur går det ihop? Äh, lite skrynk får man ta.)

Disk är jefligt tråkigt. Städning (i betydelsen dammsugning, moppnings osv - att "hålla ordning" gör jag glatt i egenskap av pedant) är jefligt tråkigt. Men tråkigast av allt är nog att tvätta.

Feuflux

omjonasson.se
Jag får börja med att säga att jag inte förstår de som har med tvätta på sin lista. Det är ju bara att stoppa in tvätten i en maskin, hälla i lite tvättmedel och sen dega i trekvart innan det är klart.

Att städa som innebär att flänga runt hela lägenheten med fuktig trasa och dammsugare och svetta ner sig (samt inte höra musiken över dammsugarljudet) är total pest. Därför gör jag det alldeles för sällan. Det är inte helt rent på mitt golv... Däremot är jag lite "prylpedant" så det ligger inga saker och skräpar någonstans. Absolut inga kläder på golvet eller sånt.

Jag drog upp köksfobi i nån gammal tråd. Jag hatar matlagning. Om man inte behövde äta för att överleva utan det endast var en smakupplevelse skulle jag glatt låta bli att besöka ett kök överhuvudtaget. Men det tar emot mindre att ställa sig och steka köttfärs än att dammsuga under sängen. Köttfärsen kan jag ju äta och bli mätt av men dammet kan väl ligga under sängen om det känner för det. Stör ju inte mig så mycket. :gremsmile:

För övrigt ska jag tvätta idag. Önska mig lycka till.

Grendel

Warrior
Jag får börja med att säga att jag inte förstår de som har med tvätta på sin lista. Det är ju bara att stoppa in tvätten i en maskin, hälla i lite tvättmedel och sen dega i trekvart innan det är klart.
Själva tvätten är kanske inte SÅ farlig (även om det är ganska tråkigt att behöva passa maskinerna), men den ska ju bli torr också. Okej. Om man har egen tomt och det är sommar kan man hänga upp den på tork (fick mig för övrigt att tänka på Philemon Arthur and the Dungs eminenta alster "Låt den hänga ute" :gremgrin:) vilket egentligen inte heller är kul. Men annars måste man tumla tvätten eller hänga upp tvätten i ett tråkigt jäkla torkrum för att sedan vika ihop eller hänga upp på galgar. Vad är kul med det? :gremconfused:

Rickard

Urverk speldesign
Haha [NT]

/Han som hatar när tomtarna gått någonstans otillgängligt (för mig) och dött så att det luktar död tomte i hela huset

magoo

Hero
Ständigt plockande...

Mitt hathushållsarbete är att plocka upp saker från punkt A och lägga dem där de borde vara på punkt B. När hela huset ser hyfsat ut har det gått tre timmar och på trettio sekunder ser det lika stökigt ut igen. Småbilar och legobitar överallt. Jag har inget emot städning, bara plockande av grejor hit och dit. Med ungar finns inget minimalistiskt liv.

Utomhus är det tristaste jobbet att rensa ogräs. Det blir heller aldrig klart eftersom man kämpar mot högre makter (eller kanske naturen).

Feuflux

omjonasson.se
om tvätt

Men annars måste man tumla tvätten eller hänga upp tvätten i ett tråkigt jäkla torkrum för att sedan vika ihop eller hänga upp på galgar. Vad är kul med det?

Torktumla och hänga i torkskåp är lika ångestfritt som själva tvätten, men du får poäng för påtalandet om vikning. Det är nämligen vansinnigt trist. :gremlaugh: (Jag hade väl förträngt den biten som försvarsmekanism...)

Nightowl

Champion
Nej nej nej...

Det jävvliga med att tvätta är att man måste BOKA EN TID och KOMMA IHÅG DEN för att ha en chans att kunna tvätta. Och sedan måste man KOMMA IHÅG att man ska gå ned och ta ur tvätten ur maskinen och stoppa den på tork OCH OFTAST FLERA GÅNGER vilket oundvikligen slutar med att man glömmer det så man bara tvättar en tvättmaskin MED BARA JULBONADER SOM LEGAT LÄNGST NED I TVÄTTKORGEN MEDAN ALL ANNAN TVÄTT ÄR SMUTSIG OCH INTE NOG MED DET MEN DE FÖRBANNADE JULBONADERNA ÄR FORTFARANDE BLÖTA SÅ MAN FÖRSÖKER HÄNGA DEM I BADRUMMET VARPÅ KATTERNA DRAR NED DEM OCH SLÄPAR DEM RUNT I LÄGENHETEN OCH...

Annat var det under min första tid som student. Fattiga människor stal då ens tvätt om man inte satt kvar i tvättstugan hela tiden. Jag läste mycket mer tjocka böcker på den tiden, mina första minnen av Silmarillion är för alltid förknippade med Ariel Ultra och doften av sköljmedel...

Erik

Ackerfors

Alas, your rapids!
Dammsugning

Uschalingen, det finns inget mer hemskt. Det är oväsen, det är ansträngande och man gör konstiga rörelser som ger förslitningsskador. Dessutom är jag inget bra på det. Alternativt att det inte händer något hur mycket man än dammsugar.

Dammsugning suger.

Basenanji

Postd20modernist
Jag och Sisyfos...

Att plocka gör en galen. Jag brukar alltid plocka. Alltid. På väg till toaletten, på väg till köket, medan jag väntar på att vällingen ska bli klar (det tar ca trettio sek i micron)...

Farligt tråkigt.

/B

Ymir

Liten kantbaron
Jag har väldigt svårt för att diska, städa, tvätta, damma, bädda sängen, laga mat, sortera allt ifrån kläder till papper, och att inte bara dumpa post jag får på första bästa ställe utan att läsa den. Det enda jag faktiskt klarar av är det som har högst prioritet: ställa in colan i kylskåpet, sortera rollspel och akademisk fikonlitteratur och damma av datorn och PS2:an. Ibland lyckas jag också tvätta, bädda sängen och laga mat själv, men det hör till ovanligheterna. Förmodligen utvecklas det snart en chtulhuoid entitet i diskhon om jag inte gör något åt situationen. Jag borde också sätta upp gardiner och affischer och kökshyllor, det var trots allt nio månader sedan jag flyttade in. Yehaw, go me! .flina:

- Ymir, slacker var det