Nekromanti Tråkigt på arbetstid

walium

Ganska töntig, faktiskt
Med tanke på hur stor skillnad det är på forumaktiviteten under helger och röda dagar jämfört med vardagar så kan man dra några slutsatser.

a) Många av de mest aktiva forumiterna har tråkiga arbeten.
b) Många av de mest aktiva forumiterna har tillgång till en dator på sin arbetsplats
c) Många av de mest aktiva forumiterna måste antingen vara väldigt diskreta, vara egenföretagare eller ha chefer som är andra aktiva forumiter med tanke på hur mycket de wrnu-surfar under arbetstid.

Vad jobbar ni med och varför jobbar ni så lite med det? :gremwink:

Gordeg

Hero
Min bekännelse

Haha, en vass observation.
Jag jobbar som sjukgymnast och när jag inte har patient sittar jag och skriver journaler, och eftersom jag är en svag varelse kan jag inte låta bli att smita ut på forumet då och då. Det förlänger säkerligen mina arbetsdagar litegrann...

Gordeg

MrG

Swashbuckler
Har egentligen ett kul jobb, men sitter mycket i telefonköer och rutinsamtal framför dator, då hinner jag läsa lite och skriver i huvudsak på sporadiskt utspridda fikor och lunchen.

-Gunnar (käkar lunchmacka framför forumet)

Rosen

Myrmidon
Vad jobbar ni med och varför jobbar ni så lite med det?

Teknisk dokumentation, och ojämn arbetsbelastning. Ibland har jag häcken full med jobb, ibland sitter jag mest och är tillgänglig, som det heter.

--
Åke

Johan K

Gammal & dryg
Om man ändå hade tid att surfa på sin jobbtid... :gremgrin:
Får väll erkänna att de gånger som jag lyckas surfa hit 'är när ja har lunchrast eller sitter & har inget att göra på planeringstiden som vi har på onsdagar. Då kan det väll hända att man sitter här & läser igenom lite & skriver sdåana här svar.. :gremtongue:

Rising

Vila i frid
Jobbar med reklam och jag har kommit på att jag inte vill göra det längre. Jag hatar det, rentutav. Jag har hatat varenda sekund av mitt liv sedan... tja, jag vet inte. Sedan TV-piraterna gick på teve. Fy fan vad TV-piraterna ägde. Precis allting efter det har bara varit skit.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag jobbar inte, jag studerar. Och mycket av studierna sker i hemmet, via uppsatsskrivande etc. Och mina forum (omegaproject, Mutant chronicles, mutant och wrnu) är vad jag gör för att "ta paus".

Nightowl

Champion
Jag är deltidssjukskriven och har ett kvällsjobb. Jag tenderar därför att vara hemma när folk jobbar. När jag väl jobbar har jag ofta ett uppdrag som är den kulturella motsvarigheten till sådana där orcher som vaktar ett rum på 3 x 3 m (ev. inkl. paj) men inte särskilt mycket att göra eftersom det inte kommer några äventyrare som vill slå ihjäl mig och ta mina pengar (ev. inkl. pajen).

Tro mig, en BRA dag på jobbet är när jag slipper se era fula nunor förrän på kvällen eftersom jag inte är här förrän kl. 21.00. Då har jag nämligen haft arbetsuppgifter som inte lika gärna kunde utföras av rakade apor!

Erik

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Jag sysslar med omvärldsbevakning på en statlig myndighet och har extremt oregelbunden arbetsbelastning.

Basenanji

Postd20modernist
Jag tycker att jag inte hänger här lika mycket som förr- så jag borde väl isåfall jobba mer än förut...?! Äsch, jag är musiklärare och surfar absolut inte in på rollspel.nu under arbetstid. Min cover på jobbet är att jag HATAR rollspel och jag gör allt jag kan för att dölja mina obskyra rollspelsintressen. Det fungerar nog rätt dåligt. Men ändå. Jag är alltså jazzsaxofonist-gymnasielärare. Att erkänna sitt rollspelsintresse i den miljön är lika tänkbart som att jag skulle gå fram till en Hells Angelsbandit och klaga över att hans motorcykel låter högt, nog inte följer lagstadgade riktlinjer för utsläpp samt att han eftersom han inte har hjälm faktiskt inte får åka motorcykel. (Notera "åka" motorcykel istället för "köra").

Just nu sover min fyraårige son som är hemma med vattkoppor. Han är feberfri och alldeles kry, men kan smitta. När han bygger med lego, eller leker djurpark läser jag vad ni smarta har skrivit här.

/Basse

Foggmock

Myrmidon
Jag sitter på kundtjänsten på ett av de större elbolagen. När vårt genomsugiga fakturasystem tuggar sig igenom de jobbiga algoritmerna (som att typ göra enkla databasqueries eller flyttar.. eller okej, allt är asjobbigt för vårt genomsugiga fakturasystem) hinner jag läsa 2-4 inlägg oftast. Ibland till och med skriva ett.

Vavva

Swordsman
Slackerstudent anmäler sig

Jepp, jag är en slackerstudent precis i slutet på min utbildning, så jag myglar till mig mycket nättid när jag egentligen borde plugga... Sju poäng kvar i hemtenteform som kan lämnas in när som helst. Jävla livsfarligt!

Har sökt ett deltidsjobb också som går i linje med min utbildning som jag hoppas att jag får, och då jobbar jag 17 timmar per vecka och får betalt för 20. Soft. Onlinetiden lär inte minska direkt. Håll bara tummarna för att jag får det...

Mekanurg

Re: *avundsjuk som faen*

Var inte avundsjuk när arbetsbelastningen maxar. När Litvinenko dog i London i höstas fick jag jobba helg.

Vavva

Swordsman

Du skulle inte behöva en assistent? Dubbla magistrar och amanuenserfarenhet? *blinkar säljande*

Mekanurg

Tyvärr inte. Vi har anställningsstopp för nästa alla slags tjänster här på myndigheten inför en stor kommande omorganisation.

Är iof inte alls särskilt aktiv här, men men:

Själv så är jag en förvirrad student som söker en mening/mål med mitt liv på heltid. Har rätt mycket fritid, men spenderar inte mycket tid på rollspel.nu. Det händer då och då att jag kollar forumet när jag har lektion i en datasal.

magoo

Hero
Jag hinner nästan aldrig surfa på arbetstid, en snabbkoll på dagens Dilbert är det som hinns med. Det är skönt att inte ha någon dötid på jobbet för jag finner det väldigt stressande att vara sysslolös. Jag jobbar på en marknadsavdelning inom detaljhandeln (använder dock Internet massor i jobbet).

Många på mitt jobb surfar otroligt mycket, om jag var arbetsgivare skulle jag strypa Internet direkt, eller kanske ännu bättre dela ut mer jobb så det inte fanns någon tid över.

Jag har tyvärr inte så mycket Internettid hemma heller, en halvtimme till en timme per kväll ungefär. Man får hårdprioritera med småbarn om man ska hinna allt annat man vill göra också.