Legioth
Swordsman
Senast vi spelade hamnade vi inför ett problem som vi inte ganast såg lösningen på. Vi skulle bryta oss in hos i ett adelshus för att snoka i lite hemliga papper. Vi misslyckades, för att en av vakterna gick för snabbt (snabbare än alla andra gånger han gick sin runda runt gården).
Lyckligtvis lyckades vi alla fly, men bevakningen skärptes runt huset, och sedan satt vi 2 timmar (IRL) och funderade på hur vi skulle kunna ta oss in. Samtidigt satt vår SL och påstod att han visste exakt hur han skulle göra för att bryta sig in. Han kom med några små tips och hjälpmedel vartefter tiden gick, men slutligen gav han upp, och gav oss den information vi behövde via en annan källa.
Problemet är att samma sak har hänt tidigare, med samma SL. Detta tror jag till stor del beror på att han försöker ge oss flera tankenötter istället för, vilket vi inte rikitgt är vana vid.
Det stora problemet är dock att alla inte kunde ha roligt under spelmötet. Själv hade jag nog ganska roligt, speciellt då vi kom med mindre seriösa idéer, men en av spelarna satt nästan hela tiden och deppade, vilket inte kan vara roligt. Jag kan också tänka mig att SL inte hade så kul då han märkte att hans äventyr gled iväg vartefter klockan gick.
Därför sätter jag fram frågan (-orna) för allmän beskådning och besvarning. Vad skall man göra då spelarna kör fast? Skall man hoppa över delen som förorsakar problem? Skall man komma med små tips, som oftast är ganska genomskinliga? Hur skall man unvika att liknande situationer uppstår?
Lyckligtvis lyckades vi alla fly, men bevakningen skärptes runt huset, och sedan satt vi 2 timmar (IRL) och funderade på hur vi skulle kunna ta oss in. Samtidigt satt vår SL och påstod att han visste exakt hur han skulle göra för att bryta sig in. Han kom med några små tips och hjälpmedel vartefter tiden gick, men slutligen gav han upp, och gav oss den information vi behövde via en annan källa.
Problemet är att samma sak har hänt tidigare, med samma SL. Detta tror jag till stor del beror på att han försöker ge oss flera tankenötter istället för, vilket vi inte rikitgt är vana vid.
Det stora problemet är dock att alla inte kunde ha roligt under spelmötet. Själv hade jag nog ganska roligt, speciellt då vi kom med mindre seriösa idéer, men en av spelarna satt nästan hela tiden och deppade, vilket inte kan vara roligt. Jag kan också tänka mig att SL inte hade så kul då han märkte att hans äventyr gled iväg vartefter klockan gick.
Därför sätter jag fram frågan (-orna) för allmän beskådning och besvarning. Vad skall man göra då spelarna kör fast? Skall man hoppa över delen som förorsakar problem? Skall man komma med små tips, som oftast är ganska genomskinliga? Hur skall man unvika att liknande situationer uppstår?