Nekromanti Trögt nyhetsflöde

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag tycker att nyhetsflödet på hemsidan har varit trögt på sistone. Vad beror det på? Hade det varit uppskattat om man som vanlig forumit samlade ihop och skickade in nyheter som man luskat fram?

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag tycker att nyhetsflödet på hemsidan har varit trögt på sistone. Vad beror det på?

Allmänt dåligt med nyheter?

Hade det varit uppskattat om man som vanlig forumit samlade ihop och skickade in nyheter som man luskat fram?

Jag tror bara Gardener och grabbarna skulle bli glada om folk använde funktionen Skicka in nyhet som finns på startsidan. Boven i dramat tror jag är att de nyheter som finns postas här istället för att skickas in via ovanstående funktion. Har jag fel?

Johan K

Gammal & dryg
Hemmm, har nog inte direkt tänkt på det om jag ska vara ärlig.. Har direkt inte varit så flitig & kollat just på nyheterna & så.. Det är ju mest här på forumet jag är iaf.

/ Johan K, fortfarande lite paranoit efter dagens CoC-pass.... :gremshocked:

Gardener

Champion
Jo, sommaren är rent allmänt ganska torr på nyheter inom rollspel, vilket säkerligen beror på att folk har semester och därmed inte kan skicka ut pressmeddelanden, samt att företagen väntar med att ge ut saker till efter sommaren. Undantaget är väl gencon där en hel del nyheter brukar presenteras, men det har vi tyvärr inte följt upp i år.

Dessutom är många av oss inom redaktionen på semester eller har annat för oss, vilket minskar möjligheten för oss att uppdatera något. Sen är det så att som vi skriver på sidan så är nyheterna beroende av att våra besökare skickar in nyheter till oss då vi omöjligen kan ha koll på allting, speciellt på intressanta men kanske lite mer obskyra spel. Där är det ganska viktigt att någon som är intresserad och besöker deras sidor ofta även skickar in info till oss när det händer något.

Andelen folk som skickar in saker till oss är väldigt låg, och det är i stort sett bara företag eller någon med egenintresse som skickar in, vilket är lite tråkigt. Jag hade hellre sett att ni besökare hjälps åt att ge varandra intressant information.

Och som jag alltid försöker påpeka, jag ser väldigt gärna att ni skickar in saker till oss att lägga upp på sidan istället för att skriva det här på forumet där endast ett fåtal kommer se det.

Troberg

Sinister eater
Och som jag alltid försöker påpeka, jag ser väldigt gärna att ni skickar in saker till oss att lägga upp på sidan istället för att skriva det här på forumet där endast ett fåtal kommer se det.
Har du någon statistik för antalet besökare på frontsidan resp forumet? Skulle vara intressant att veta.

Gardener

Champion
Ja, det har jag. Det är ungefär tre gånger så många besökare som tittar på resten av siten än som tittar på forumet.

Troberg

Sinister eater
Det är ungefär tre gånger så många besökare som tittar på resten av siten än som tittar på forumet.
Där ser man, det trodde jag inte. Själv brukar jag inte ens gå via huvudsidan när jag går till forumet (inte för att den är dålig utan för att jag är för lat för att klicka en gång extra)...

Staffan

Myrmidon
Dito. Jag har gått direkt till forumet sedan huvudsidan var nere för några år sedan och jag insåg att man kunde göra så.