Nekromanti Trött på fantasy.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Så jag spelar mycket rollspel, ca 2-3 gånger i veckan just nu men bara massa fantasy och visst det är en trevlig genre men jag börjar blir lite trött på det.

Så jag har bestämt mig för att inte spela mer hjärndöd fantasy med hack 'n slash spelledare och istället ta över tyglarna.

Men jag skulle behöva lite hjälp med förslag av spel.
De jag har funderat på just nu är:
Mutant City Blues
Esoterrorist
Hollow earth

Alla tre verkar roliga men jag orkar inte köpa alla.
Så vad tycker ni den gråa massan eller vad man ska säga?

solvebring

Superhero
Fear Itself (Bra skummat hittills)
InSpectres
Nya World of Darkness (utan tillägg - människor utifrån grundboken)
Itras By (knappt hunnit kika på, men det jag sett och hört är urgrymt)
... Och så skulle jag säga Berättelser från Staden om det inte vore för att Arvidos lagt ned försäljningen. :gremfrown: Buuu!

... Fear Itself är förövrigt också från Pelgrane. Du nämner ju kort sagt flera Gumshoe-lir. Det ser ut som du bör köpa något från Pelgrane Press. :gremwink:

claes

Swordsman
Jag rekommenderar The Laundry. Det kan beskrivas som agent, humor, Lovecraft-skräck, undersökning, magi. Spelet bygger på The Laundry Files-böckerna av Charles Stross.

Det använder sig av BRP som funkar helt ok för just det här ändamålet även om jag personligen tycker det är ett trist system. Hursomhelst, är det nog enkelt att byta system om man vill det.

The Laundry är riktigt välskrivet och enormt underhållande att läsa. Det präglas av en stor dos brittisk svart humor.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
claes said:
Jag rekommenderar The Laundry. Det kan beskrivas som agent, humor, Lovecraft-skräck, undersökning, magi. Spelet bygger på The Laundry Files-böckerna av Charles Stross.

Det använder sig av BRP som funkar helt ok för just det här ändamålet även om jag personligen tycker det är ett trist system. Hursomhelst, är det nog enkelt att byta system om man vill det.

The Laundry är riktigt välskrivet och enormt underhållande att läsa. Det präglas av en stor dos brittisk svart humor.
Jo tittade på det men skulle gärna ha ett lite mer seriöst spel.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
solvebring said:
InSpectres
... Och så skulle jag säga Berättelser från Staden om det inte vore för att Arvidos lagt ned försäljningen. :gremfrown: Buuu!

... Fear Itself är förövrigt också från Pelgrane. Du nämner ju kort sagt flera Gumshoe-lir. Det ser ut som du bör köpa något från Pelgrane Press. :gremwink:
Tittade på Fear Itself men kunde inte hitta det någonstans i stockholm och då mitt kort strular just nu kan jag inte köpa på nätet.

solvebring

Superhero
Dr. Frankenstein said:
solvebring said:
InSpectres

Tittade på Fear Itself men kunde inte hitta det någonstans i stockholm och då mitt kort strular just nu kan jag inte köpa på nätet.
Du kan ju alltid handla på faktura. Har inte kollat så noga men Collectors Point har det. Finns säkert i fler butiker med blandade betalningsmetoder.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
solvebring said:
Dr. Frankenstein said:
solvebring said:
InSpectres

Du kan ju alltid handla på faktura. Har inte kollat så noga men Collectors Point har det. Finns säkert i fler butiker med blandade betalningsmetoder.
Tackar tackar.