Skratta åt dom...
Dom förtjänar tydligen inte din vänskap, så försök inte ge dom någon... och reagera framförallt inte som om dom vore dina vänner, då du faktiskt skulle ha en anledning att bry dig alls. /images/icons/cool.gif
Ärligt talat så tycker jag du kan ignorera det... jag menar, varför inte?
-Gaxar, som minns att några av hans klassmänniskor tyckte rollspel var mesigt i mellanstadiet...
Egentligen OT:
Mobbing. Jag kan inte säga att jag själv har blivit utsatt för det, och det finns en anledning till detta som faktiskt kan vara värd att ta upp.
Jag har alltid stuckit ut såpass mycket att någon har stört sig på mig, även om de allra flesta människor trivs bra i mitt sällskap (förutsatt att jag trivs i deras). Ibland har det hänt att vissa pojkars avsky för mig gått överstyr, och dom har gjort något dumt, oprovocerat eller elakt.
Jag kunde aldrig låta bli att bli förbannad... antingen gav jag tillbaks dubbelt så mycket med en gång, eller så (mer sällsynt) planerade jag mer uttänkta manövrar som drabbade dem långsiktigt. Och det hemska är att det alltid funkade: vissa människor förstår helt enkelt bara maktspråk. Maktspråk är väldigt, väldigt lätt att göra sig förstådd på.
Senare har jag förstått att min vägran att bara... ta emot "ondskan"... beror på att jag har haft en trygg uppväxt med många underbara vänner och föräldrar som alltid stöttat mig. Helt enkelt saker som har hjälpt mig att skapa en kraftig integritet och stark självkänsla. Alla har ju inte den här turen, men jag tycker ändå att man fanimig har en skyldighet att sätta en så-kallad mobbare på plats i vilket fall som helst. Hur kan man inte bli förbannad? Måhända kommer jag att bli kallad fascist för det här, men den som framför allt måste stå upp och slå tillbaks är "offret". Inget är så chockerande för någon som har etablerat en maktbalans som när den förtryckta plötsligt inte bryr sig längre, och faktiskt pinar tillbaka! Tro mig, ingen är så lätt att hitta svagheter hos som en mobbare...
Jaja, detta har som sagt ingenting med rollspel att göra. Men varje gång jag tänker på hur många som går runt utan att våga bry sig så knyter det sig bannemig i magen. Caramba!
-Gaxar, /images/icons/cool.gif