Jag gissar för att folk-som-samlar-specifikt-på-Äventyrsspelsgrejer är en cirkel som i ett venndiagram inte helt och hållet täcker folk-som-faktiskt-spelar-rollspel-och-köper-spel-för-att-spela-cirkeln. Dvs, det är lite olika grupper (och olika priser) vi pratar om. Åtminstone historiskt; numera finns det ju även andra spel som blivit mer samlaföremål (MUA, framför allt).Varför ens ha en separat kategori för specifikt Target Games?
Så kan det vara menat men det är så rörigt i kategorierna så även de som samlar på äventyrsspel lär missa mycket om de inte även kollar de andra kategorierna.Jag gissar för att folk-som-samlar-specifikt-på-Äventyrsspelsgrejer är en cirkel som i ett venndiagram inte helt och hållet täcker folk-som-faktiskt-spelar-rollspel-och-köper-spel-för-att-spela-cirkeln. Dvs, det är lite olika grupper (och olika priser) vi pratar om. Åtminstone historiskt; numera finns det ju även andra spel som blivit mer samlaföremål (MUA, framför allt).
Ganska enkelt egentligen. Jag håller med dig vad gäller dina kategorier. Det borde inte vara så svårt.Jag kikar rätt ofta på tradera´s rollspelsektion och tyvärr är där rätt rörigt. Hade det gått att få någon ordning på det så hade jag gärna sett kategorierna :
Svenska rollspel
Engelska rollspel
Figurspel
Kortspel
Så kan det vara menat men det är så rörigt i kategorierna så även de som samlar på äventyrsspel lär missa mycket om de inte även kollar de andra kategorierna.
Och så den där dansken som vill sälja saker för absurda priser och alltid roterar samma 4 sakerDet som verkligen behöver rensas bort är 1) doomtrooperkort, och 2) indiankläder.
Jag är uppenbarligen inte ensam att störa mig på honom hör jag. XDOch så den där dansken som vill sälja saker för absurda priser och alltid roterar samma 4 saker
...men jag har ju massor med doomtrooperkort som jag vill sälja.Det som verkligen behöver rensas bort är 1) doomtrooperkort, och 2) indiankläder.
Anslut er till kampen gott folk! Anmäl indiankläderna!Det som verkligen behöver rensas bort är 1) doomtrooperkort, och 2) indiankläder.
Den där danskens annonser gör mig oproportionerligt uppbragd!Jag är uppenbarligen inte ensam att störa mig på honom hör jag. XD
Tänk vad glad han blir när han till slut hittar den danske köpare han har letat efter! Vem vill inte spela i Kandra på danska?Och så den där dansken som vill sälja saker för absurda priser och alltid roterar samma 4 saker
Nä, inte dem! Det är hans Werewolf: The Forsaken- och Exalted-saker som är värst!Kandra på danska är nästan ok ju! Nej jag menar de här View attachment 18413
Jag tycker att vi organiserar oss! Kampen mot indiankläderna gav god effekt! Nu tar vi nästa steg!Jag kikar rätt ofta på tradera´s rollspelsektion och tyvärr är där rätt rörigt. Hade det gått att få någon ordning på det så hade jag gärna sett kategorierna :
Svenska rollspel
Engelska rollspel
Figurspel
Kortspel
Så kan det vara menat men det är så rörigt i kategorierna så även de som samlar på äventyrsspel lär missa mycket om de inte även kollar de andra kategorierna.