Nekromanti Transformering???

Xepp

Veteran
Hej,
Jag o min SL har en livlig diskusion om man kan ur en aspekt transformera till vilken annan aspekt som helst (utom teo-,daimo- och psykotropi) utan att den aspekten som du alstrar är med i tex en besvärjelsen.

Hur är det egentligen?? :gremconfused:

// Sebbe

Xepp

Veteran
Mja. det var itne jag menade. Jag menade tex

I en besvärjelse så ebhövs fototropi, men jag kan bara biotropi. kan jag transformera biotropi till fototropi och därefter väva besvärjelsen, fast inte biotropi finns med i besvärjelsen??

// Sebbe

Mouja

Hero
Du kan inte transformera till Psyko-, Daimo- och Teotropi... men från... eftersom du inte kan alstra Teo och Daimo (normalt sett) men om du kunde det så kan du transformera från dem....

Och enligt mig kan du transformera till och från vilken aspekt som heldst.. och då använder du bara 'Alstra <aspekt>' och sedan 'Transformera' ... sedan så är det bara att leka med Improviserad magi, effekter och sånt... enligt mig

Mouja

Hero
Skapa en egen besvärjelse med samma effekter men du lägger bara till Transformering och et extra filament...

Mouja

Hero
Mörker till Ljus (eller tvärt om) är bara en nivå (+Ob1t6 svårare)... samma gäller mellan Liv och Död, Värme och Kyla också vidare........

Mouja

Hero
Daimo - Teo = NEJ
Teo - Daimo = NEJ
Teo - "Vanlig" aspekt = JA
Daimo - "Vanlig" aspekt = JA
Psyko - "Vanlig" aspekt = JA
"Vanlig" aspekt - Teo = NEJ
"Vanlig" aspekt - Daimo = NEJ
"Vanlig" aspekt - Psyko = NEJ

kort sagt...

Mouja

Hero
Ja.. fast Teoretisk magi behöver du egentligen inte ha så högt i om du kör med Improviserade besvärjelser...