Två år senare har jag fortfarande inte gjort något av det här, tyvärr. Jag har fortfarande massor av idéer och de samlas liksom på hög...
Problemet är att jag inte har en spelgrupp som är tillräckligt TF-intresserade för att riktigt kunna uppskatta de nördiga referenserna. Så det blir svårt att göra till en rent privat kampanj. Samtidigt som TF är ett urstarkt varumärke just nu (TF-fanet i mig sägwer Squeeeee över nyheten att TF4 kommer och att TF: Prime är en så bra barnserie, och så vidare), så jag kan inte direkt ge ut skiten som ett rollspel utan att fila bort serienumren rätt rejält.
Och gör jag det så försvinner mycket av homagecharmen.
En fundering är ju att fila bort serienumren men uppmuntra, i ett förord eller så, att folk skriver dit dem igen =)
Jag har hursomhelst kommit på ett bättre kampanjfokus. Rollpersonerna spelar människor, som blir en del av ett hemligt regeringsstyrt program som har målet att undersöka och bekämpa utomjordingarna. Man har nämligen upptäckt och tystat ner transformers' existens för att undvika masspanik.
Så, vad gör man? Spöar upp och monterar isär ett gäng autoboter såklart, tjuvkopplar vad de har istf nervsystem, och gör så att de kan fjärrstyras. Och vilka är då piloterna, som ska fjärrstyra? Jo, spelarna, såklart. Jag kallar det Projekt: Headmasters, eftersom jag är en jävla nörd.
Allt eftersom tiden går hade jag då tänkt att det utvecklas; för att man ska kunna ta sig in i sköldade baser etc måste man börja sitta i robotkroppen/huvudet, ytterligare en generation senare har man retrofittat tyeknologin så att man kan göra piloterna till ett slags mellanting; de kan nu förvandla sig och BLI huvuden, även om de behåller större delen av sin vanliga mänskliga kropp...
Och så får man in lite det här med infiltrationen; att smyga och ljuga och luras och leta information; och kanske kanske börja sympatisera med de olika sidorna. Lever man undercover tillräckligt länge kan man gå native. Jag tänker mig lite Avatar fast med gigantiska robotar...
Problemet är att jag inte har en spelgrupp som är tillräckligt TF-intresserade för att riktigt kunna uppskatta de nördiga referenserna. Så det blir svårt att göra till en rent privat kampanj. Samtidigt som TF är ett urstarkt varumärke just nu (TF-fanet i mig sägwer Squeeeee över nyheten att TF4 kommer och att TF: Prime är en så bra barnserie, och så vidare), så jag kan inte direkt ge ut skiten som ett rollspel utan att fila bort serienumren rätt rejält.
Och gör jag det så försvinner mycket av homagecharmen.
En fundering är ju att fila bort serienumren men uppmuntra, i ett förord eller så, att folk skriver dit dem igen =)
Jag har hursomhelst kommit på ett bättre kampanjfokus. Rollpersonerna spelar människor, som blir en del av ett hemligt regeringsstyrt program som har målet att undersöka och bekämpa utomjordingarna. Man har nämligen upptäckt och tystat ner transformers' existens för att undvika masspanik.
Så, vad gör man? Spöar upp och monterar isär ett gäng autoboter såklart, tjuvkopplar vad de har istf nervsystem, och gör så att de kan fjärrstyras. Och vilka är då piloterna, som ska fjärrstyra? Jo, spelarna, såklart. Jag kallar det Projekt: Headmasters, eftersom jag är en jävla nörd.
Allt eftersom tiden går hade jag då tänkt att det utvecklas; för att man ska kunna ta sig in i sköldade baser etc måste man börja sitta i robotkroppen/huvudet, ytterligare en generation senare har man retrofittat tyeknologin så att man kan göra piloterna till ett slags mellanting; de kan nu förvandla sig och BLI huvuden, även om de behåller större delen av sin vanliga mänskliga kropp...
Och så får man in lite det här med infiltrationen; att smyga och ljuga och luras och leta information; och kanske kanske börja sympatisera med de olika sidorna. Lever man undercover tillräckligt länge kan man gå native. Jag tänker mig lite Avatar fast med gigantiska robotar...