Nekromanti Transhuman Space – Spelar ni det?

Storuggla

Champion
Finns det någon här som lirar THS? Ja ghar just läst igenom det för... ja, fjärde gången och kommit fram till att det är störtmysig setting, men den verkar svår at komma igång med. Är det fler som stött på samma sak? Hur har ni spelat? Och vad?

Storuggla, erotopus är äcklig

PAX

Jordisk Äventyrare
Vad finns det för typer av äventyrsuppslag och kampanjideér? Allt jag läst om spelet verkar lite luddigt...

Johan K

Gammal & dryg
HuH ?

För ju villigt erkänna att jag överhuvudtagen aldrig har spelat det där spelet... :gremblush:
Anatr att det är ännu ett av de där spelet som man får sätta upp på sin rollspel-som-jag-ska-testa-lista...

/ Johan K, som för övrig köppte Carcassonne - Jägare & Samlare idag

entomophobiac

Low Prep High Play
Tyvärr inte.

Egentligen tror jag inte jag kommer göra det någonsin, heller. Det är ett skitbra spel. Kanonkoncept, underbar värld och mängder av teknologisk fakta och fiktion som kan användas som inspiration till det mesta. Men som spel? Vet inte... Renodlat Transhuman Space kommer jag nog inte spela, men godbitarna har jag redan snott...

Storuggla

Champion
"Det är ett skitbra spel. Kanonkoncept, underbar värld och mängder av teknologisk fakta och fiktion som kan användas som inspiration till det mesta. Men som spel? Vet inte..."

Hehe, det är väl ganska talande egentligen. Asballt lir, men att faktiskt spela det.. eh... nääääe... Jag har gett mig tusan på att göra det dock. Jag har bara trubbel att få en bra start. Settinghelvetet är ju så stort och ballt att man vill starta överallt och överallt är det så svårt och... fan.

Storuggla, flyr från pumpahuvud

entomophobiac

Low Prep High Play
Asballt lir, men att faktiskt spela det.. eh... nääääe...

Alltså, missförstå mig rätt. Jag använder mig av stora delar av det i flertalet andra grejer - men renodlat Transhuman Space kommer jag nog aldrig spela. Och spelar jag det någon gång så kommer det inte vara som GURPS, eftersom det är bland de absolut sämsta system jag känner till.

Men visst, Pulver är en bra författare så jag håller verkligen med om att det är stort och ballt. Om man dessutom skaffar sig böcker som Fifth Wave så blir det inte tråkigare läsning...

Troberg

Sinister eater
Re: Transhuman Space ? Spelar ni det?

Och spelar jag det någon gång så kommer det inte vara som GURPS, eftersom det är bland de absolut sämsta system jag känner till.
Du måste utvidga dina erfarenheter, prova att spela d20 så kommer GURPS helt plötsligt att vara lysande.

entomophobiac

Low Prep High Play
Re: Transhuman Space ? Spelar ni det?

Jag gillar d20. Jag gillar Unisystem. Jag gillar BRP. Jag gillar delar av GURPS, men skulle aldrig använda det.