Nekromanti Travellermoddar

Storuggla

Champion
Att Traveller funnits länge vet vi ju om, men vilka varianter på det finns det?
Jag känner till två, Mariner där man styr sitt handelsskepp på de sju haven och försöker gå med vinst (jag har inte räknat på det, men det lär vara lika svårt som i vanliga Traveller antar jag) och Mercator, där man seglar runt på Mare Nostrum och försöker gå med vinst i Romarriket. Finns det fler?

Storuggla, faktiskt lockad

Storuggla

Champion
"Det här var synnerligen coola idéer."

Tyvärr verkar Mariner vara saligt insomnat. SYnd - för vem vill inte spela en Kapten Haddock som seglar runt i ett hopkok av trettio och femtiotal, slår hamnbusar på näsan och svär som en sjöman?

Storuggla, verktygslådan åker fram

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Storuggla said:
"Det här var synnerligen coola idéer."

Tyvärr verkar Mariner vara saligt insomnat. SYnd - för vem vill inte spela en Kapten Haddock som seglar runt i ett hopkok av trettio och femtiotal, slår hamnbusar på näsan och svär som en sjöman?

Storuggla, verktygslådan åker fram
Jag vill verkligen spela det där, särskild i pre-1939-konialmiljö.

Storuggla

Champion
"Jag vill verkligen spela det där, särskild i pre-1939-konialmiljö."

Visst låter det lockande? :gremsmile:
Men i brist på Mariner borde det väl inte vara så svårt ändå? Man tar grundboken, handelsmannaboken (Merchant Prince?) och boken man bygger fordon med, där borde väl man kunna bygga skepp? Rymdhamn är ju bara att stryka ordet "rymd" i och sen har man väl regelverket?

Storuggla, sen är det bara att elda i panna som Taube

tull

Hero
tycker du borde spelleda Traveller någon gång och naturligtvis bjuda in mig! :gremsmile: