Nekromanti Tre bästa sakerna med rollspel just nu

Genesis

Ni dés ni maître
1. Vi har en rollspelsutmaning på wrnu igen. Känns så kul! Som gamla goda tider igen.

2. Två av mina spel ska översättas till franska, och ett tredje ska komma på franska i en hackad version med superhjältar. Vet inte om alla dessa projekt blir slutförda, men sjukt kul!

3. Snart är det dags för KimCon hemma hos Kim och i år blir det större än någonsin.

Tant Ragnar

Gamle usling
Swedish Chef;n334456 said:
Band of Blades, som jag längtat efter att spela ett sådant spel. För mig som älskar Abercoombe och "the black company" är det helt rätt spel. Att det dessutom planers 2 extra kampanjer gör mig sjukt glad.
SNIPP!

ooo, jag gillar Blades in the dark och jag gillar Abercrombie men den här var ny för mig! Som bonus fick jag en indirekt rekommendation på "the black company", som jag glatt kommer att spana in!

Tack!

ceruleanfive

Bläckfisk
1. Små spelskapare. Det är väldigt härligt och inspirerande att det finns så många små spelskapare som vispar ihop allt från nytänkande mikrospel till svulstiga heartbreakers. Och att själv knåpa rollspel är fantastiskt roligt!

2. Svenska snackpoddar. Det är stimulerande att lyssna på alla kloka tankar och befängda vaneföreställningar som dryftas i våra svenska diskussionspoddar. Oavsett om man håller med eller inte väcker de oftast tänkvärda funderingar.

3. Spelsessioner. Skapande, diskuterande och lyssnande i all ära – men att faktiskt spela rollspel är svårslaget.

Edit: Oavsiktliga alliterationer!