Nekromanti Tre saker du vill ha

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Vad vill just DU ha just nu? Alltså, det kommer ju nya grejor hela tiden, men vilka tre saker känner du att "wow, det där måste jag tjacka!".

Mina tre:
<ul style="list-style-type: disc">[*] Misfit Monsters Redeemed. Paizo har gjort nytappningar av ett av gäng av de där monstren till D&D som aldrig riktigt "slog" för att de bara var lite för corny. Idén började som ett skämt men slutade med en produkt, och eftersom Paizo sällan gör något dåligt så måste jag bara kolla upp det här. Om inte annat så lär det bli ett par timmars rolig läsning :gremsmile:

[*] Beholder Collector's Set. Jag har redan en beholder, och jag älskar den. Men allvarligt; fyra beholders i en låda. Jag kan inte leva utan den här produkten.

[*] GameMastery Item Cards. Snygga kort med illustrationer på de prylar som rollpersonerna hittar, till helt resonabelt pris. Och man kan prenumerera på dem. Ja tack.

[/list]

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Just nu?

Tjae...

Väldigt lite rollspelsbaserat, faktiskt. Men jag kan försöka:

- Kommande nyversionen av Nobilis. För Nobilis är awesome, och köpsuget är starkt.
- Heroes of the Fallen Lands till D&D Essentials. För jag vill spela/spelleda D&D, och Essentials är ett ruskigt snyggt sätt att ta sig in och Starter Set räcker inte långt.
- Gatecrashing, den kommande boken till Eclipse Phase. För Eclipse Phase är ett av de två bästa rollspelen jag läst de senaste tio åren, minst.

Fan, nu blev ju två grejer sånt som inte kommit än. Jag får byta ut dem mot:

- Dr. Who roleplaying game. Om du behöver fråga varför så kommer du aldrig att fatta.
- Smallville RPG. Jag gillar smallville, och har hört intressanta saker.
- The Dresden Files RPG. Jag gillar the dresden files-tv-serien och har hört att böckerna ska vara ännu bättre. och jag är en sucker för magiker och sånt i modern setting. Annars brukar ju magiker mest vara det jag spelar i fantasy för att allt annat i fantasy är jättetråkigt. Med fantasyinslag och magiker i modern setting får jag allt jag vill ha. Egentligen vill jag ha ett Hellblazer-rollspel... Men The Dresden Files får duga så länge.

Oj, nu blev det tre som skulle ersätta mina två... Hur många är jag uppe i nu? Fyra? Sex? Plocka bort D&D-boken då, om jag måste prioritera =)

anth

Vetefan
Tre saker och tre saker... du tänker för smått :gremlaugh:

Det här sitter jag och väntar på just nu:

DnD Essensials:
- Heroes of the Forgotten Kingdoms (Essensials är inte komplett förrän den boken kommer).
Rent generellt så tycker jag att Essensials ger ett mycket trevligare intryck än DnD4 gör fastän det i grunden är samma spel.

Pathfinder:
- Bestiary 2 (fler monster är aldrig fel, det är bara att hålla tummarna för att 2:an är lika bra som första monsterboken).
- Ultimate Magic (nya häftiga magiregler, jag är en sucker för sånt).
- Reviderade kampanjboken till Pathfinders värld Golarion (hört mycket bra saker om den världen och hoppade på Pathfindertåget efter första boken blev slutsåld).
För oss "gamla" DnD-spelare, som fortfarande är insnöade på DnD3, är Pathfinder ett måste.

GURPS:
- Lowtech (just släppt som pdf, ett perfekt komplement till alla fantasy- och medeltids-kampanjer)
- Horror (under produktion, förhoppningsvis så kommer det att finnas lite matnyttigt i den till min GURPS Cthulhu-kampanj)
Håller de lika hög klass som övriga GURPS-böcker så är de ett måste på inköpslistan.

Ymir

Liten kantbaron
Jag vill ha det där indie-rollspelet om döende katarer i Montsegur. Vad heter det, folket?

Jag när också en hemlig önskan att äga Open Grave - Secrets of the Undead. (Men säg det inte till nån).

och så skulle jag vilja ha ett ultimat regelsystem typ. Jag tror inte det finns än, men skulle inte nån kunna, liksom, skriva det?

- Ymir, försiktigt hoppfull

Poseur

Swashbuckler
Vad spelet verkar underbart!

Synd bara att mina spelare har så sjukt svårt att spela troende snyggt. Alla är för mycket 2010ateister/agnostiker och har väldiga problem med att spela troende, de fattar bara inte poängen :gremfrown:
Antingen blir det överspelt/fanatiskt eller så blir det som något drygt måste att spela troende för att de vill komma åt de coola förmågorna troende så ofta får i spel...

/Poseur önskar ibland efter en annan spelgrupp.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Anthraxus said:
Horror (under produktion, förhoppningsvis så kommer det att finnas lite matnyttigt i den till min GURPS Cthulhu-kampanj)
Håller de lika hög klass som övriga GURPS-böcker så är de ett måste på inköpslistan.
Tja, den till 3e är ruskigt bra. Jag är inget större fan av Gurps, någon utgåva, men tilläggsböckerna är bäst i branschen. Horror och Monsters ligger högt på listan över mina favvo-gurpsböcket.

Storuggla

Champion
Sector Fleet från Mongoose. De flesta verkar inte vilja spela kampanjer inom den kejserliga sektorflottan (de vill vara sina egna chefer de myteristerna) men en bok som fördjupar sig i kejserliga sektorflottan? Ett givet köp för mig. Travellers rymdflotta är ju redan Master and Commander och Hornblower i rymden, så det måste ju bara vara givet.

Signs of Faith till WFRP3. Jag behöver den nog inte eftersom ingen spelar prälle någonsin men det är ju coolt!

Och sist Creatures Vault till samma spel., för alla behöver mer oknytt att slå ihjäl. Och det är coolt för man får prylar med!

Storuggla, samlarmani

Dark Heresy - Dead Stars.När denna boken är inköpt så har jag hela Haarlock Legacy triolgin, och det är nice.

Dark Heresy - Blood of Martys. Adepta Soriritas mm! Mumma!

Deathwatch - The Emperor Protects. Send in the kill squad!

.

Vitulv

Storuggla said:
Och sist Creatures Vault till samma spel., för alla behöver mer oknytt att slå ihjäl. Och det är coolt för man får prylar med!
Jag kollade på FF's hemsida om vilka prylar man får med, men fick intrycket av att det bara är kort och "monster sheets", dvs. helt systembundna till WHRP. Har du koll på om man får några fler prylar, som kanske skulle kunna vara intressanta till andra spel?

Storuggla

Champion
"Har du koll på om man får några fler prylar, som kanske skulle kunna vara intressanta till andra spel?"

Ingen aning men jag skulle betvivla det. Möjligtvis skulle boken som inte medföljer lådan (Creatures Guide) ha mer matnyttigt. Guiden är alltså boken, vaultet är pryttlarna till. En suspekt uppdelning imho.

Storuggla, konstigt växande orkidéer

Vitulv

Storuggla said:
"Har du koll på om man får några fler prylar, som kanske skulle kunna vara intressanta till andra spel?"

Ingen aning men jag skulle betvivla det. Möjligtvis skulle boken som inte medföljer lådan (Creatures Guide) ha mer matnyttigt. Guiden är alltså boken, vaultet är pryttlarna till. En suspekt uppdelning imho.

Storuggla, konstigt växande orkidéer
Hm, alltså jag tycker att nya WHRP verkar väldigt intressant och så, men det verkar ha fått ett rykte om att vara "pryligt" av sig som inte stämmer. Kort är liksom inte prylar, inte i min bok i varje fall.

Jag vill ha prylar. PRYLAR!

Storuggla

Champion
"Hm, alltså jag tycker att nya WHRP verkar väldigt intressant och så, men det verkar ha fått ett rykte om att vara "pryligt" av sig som inte stämmer. Kort är liksom inte prylar, inte i min bok i varje fall."

Each to his own. Jag tycker att det inte är prylar som så, men pryttlar är inte prylar heller, det är "saker".

"Jag vill ha prylar. PRYLAR!"

Då kanske inte WFRP3 är något för dig. Du kanske ska börja med bilmeckande istället? :gremwink:
WFRP3 fyller sin nisch helt okej, jag tog bara upp saker jag ville köpa och inte sådant som skulle ha en allmän appeal.

Storuggla, om jag vore en hund vore jag luden

anth

Vetefan
Sedan håller jag på med en annan sak som inte riktigt är 100 % rollspel.
Mongoose håller på och släpper alla "Lone Wolf"-böcker igen, 32 böcker ska serien bestå av.
Ensamma Vargen: Flykt undan mörkret, Eld över vattnet, Kaltes grottor,... var något som jag växte upp med.
Hittills har jag fått tag på del 1-10. :gremsmile:
http://www.mongoosepublishing.com/rpg/series.php?qsSeries=24

Petter42

Swordsman
Vill och vill är stor skillnad. Man kan vilja ha nåt för att man behöver det, och man kan vilja ha nåt för att man vill ha det, vare sig det är bra eller inte. Jag kör på det senare.

Till att börja med en ritplatta. En Intuos4 Medium vore bra, men jag kommer att få nöja mig med en mindre "high-tech" version och mindre storlek. En Cintiq vore skitcoolt, men...

Starcraft 2 vill jag också ha, men har egentligen inte tid avvara för varken för onlinematcher eller för kampanjen. Dessutom vet jag att jag bara skulle fastna för att göra banor av alla de slag.

Med en liten hdmi-adapter kan jag koppla in en extra, och snäppet bättre skärm till datorn så jag ska nog köpa en på onsdag.

Några extra långkallingar också! Annars är jag rätt nöjd faktiskt.

I övrigt finns några grejor jag snarare behöver.

/Petter avverkar hela önskelistan.