Nekromanti Tre spel jag köpt jag aldrig kommer få spela

Storuggla

Champion
De tre senaste rollspelen jag köpt kommer jag aldrig få spela.
Tibet RPG - de tibetanska myterna och folktron är verklig. Demoner knallar runt och jävlar, lamorna är reinkarnationer och buddhismens läror är vägen till... ja, slutet. Alltså, tibetfantasy. Fast, det utspelar sig 1959, så man har maoister att leka med också. Kul setting, men tillräckligt udda för att man aldrig ska få spela det.
In Harm's Way - Hornblower! Master and Commander! Nelson! Detta är spelet där man spelar sjöofficerare under franska revolutionen/napoleonkrigen. Alla spelar en officer, en warrant officer (typ båtsman, läkaren, prällen) och en sjöman. Apball setting, ful bok och jag kommer aldrig få spela detta.
Panty Explosion - japanska skolflickor med psioniska krafter! De kan levitera och spränga folk huvuden! Och de har fett med ångest, eftersom det japanska skolsystemet och samhället är specialdesignat för att förtrycka och jävlas med unga flickor. Som om inte samhället och skolan vore nog, så finns det demoner, Men in Black och slemma typer som alla vill åt de psioniska flickorna. Ett apballt spel som bara skriker "Speeela miiiig!"... men jag kommer aldrig få spela det här heller.

Är detta en trend? Köper jag bara spel som är ospelbara eller är alla spel precis lika omöjliga att hitta folk som kan/vill testa om det inte är standardfantasy modell 1A?

Storuggla, my money and monkey have escaped

Arfert

Facit
tja, jag köper massor med spel jag vet jag aldrig kommer att spela... fast det beror nog på att man är yrkesskadad... och har för lite tid för spelande.

är superglad att vi kommit igång med Burning Wheel... det hade jag aldrig trott när jag köpte det.

Organ

Out of time, out of mind
Vadå, har du bara köpt TRE spel du aldrig kommer att få spela?

Bah! Amatör! Jag hånler åt din lilla tynande leprakoloni till spelsamling! Jag har MASSOR med spel och INGEN som vill spela med mig! Jag VINNER!!!

/Anders (som känner sig egendomligt tom efter att ha deklarerat sig som segrare :gremsuck:)

Krille

Super Moderator
Panty Explosion [snippeti] Ett apballt spel som bara skriker "Speeela miiiig!"... men jag kommer aldrig få spela det här heller.
Så här är det: antingen spelleder du Panty Explosion på nästa SSK, eller så flyttar du till Skövde och spelleder Panty Explosion, eller så får du helt enkelt skylla dig själv! Så enkelt är det!

Duddmannen

Hero
Panty?! Explosion?!! [ANT/OT]

Var hittar man alla dessa fantastiska spel?!

Ja just det - det fanns ju en länk i texten. Tack!

...

cool...

:gremgrin:

thark

Hero
Så här är det: antingen spelleder du Panty Explosion på nästa SSK,

Bifalles!

(Och jag skulle inte ha något emot lite Hornblower/Aubrey-Maturin heller.)

vad gäller huvudämnet: Antalet spel i hyllan det är osannolikt att det någonsin kommer att bli tillfälle att spela vill jag inte ens fundera på. Best Friends är en het kandidat till topppriset just nu.

Nightowl

Champion
Panty Explosion

Jag ska säga till nästa gång jag åker till Stockholm och stannar längre än en kväll, och då ska vi spela Panty Explosion.

Erik, så desu!

EchonCique

Hero
japanska skolflickor med psioniska krafter! De kan levitera och spränga folk huvuden! Och de har fett med ångest, eftersom det japanska skolsystemet och samhället är specialdesignat för att förtrycka och jävlas med unga flickor.
Du skall spelleda mig i det. Annars dör du.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Det var då ett jävla tjat om exploderande trosor!

"Panty Explosion - japanska skolflickor med psioniska krafter! De kan levitera och spränga folk huvuden! Och de har fett med ångest, eftersom det japanska skolsystemet och samhället är specialdesignat för att förtrycka och jävlas med unga flickor. Som om inte samhället och skolan vore nog, så finns det demoner, Men in Black och slemma typer som alla vill åt de psioniska flickorna. Ett apballt spel som bara skriker "Speeela miiiig!"... men jag kommer aldrig få spela det här heller."

Till skillnad ifrån de andra töntarna så vill inte jag att du eller någon annan spelleder det här rollspelet för mig. Någonsin. :gremsmile:

För min del handlar det egentligen mer om kampanjer som jag vill spelleda eller spela men som jag antagligen aldrig kommer att få uppleva. Visst har jag en del rollspel som jag aldrig prövat på, men det beror för det mesta på att jag tycker att de suger eller aldrig har haft för avsikt att testa dem.

Ravenstar köpte jag för 25 spänn på Tradera och det har varit värt det bara för att skratta åt de fruktansvärda illustrationerna och de urusla vapenbilderna som är gjorda i ett datorprogram anno 1994(!).
Judge Dredd (ifrån Hogshead tror jag) kommer jag säkert att faktiskt öppna och läsa igenom någon gång, men spela? Njaaa.
Engel borde jag kanske också ta mig igenom, men återigen så ställer jag mit tveksam till att faktiskt spela det.

Annars så är jag välsignad med en väldigt nyfiken spelgrupp som gärna ställer upp och testar olika typer av spel.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Mmm... troooooooooosooooooooo.........

Till skillnad ifrån de andra töntarna så vill inte jag att du eller någon annan spelleder det här rollspelet för mig. Någonsin. :gremsmile:
Bäste herr tapirman.

Bara för att din smak underskrider all värdighet så hoppas jag i framtiden slippa se att du refererar till forumets kulturella elit som "töntar" för att hävda dig själv. Vi är dock medvetna om dina tillkortakommanden (som att inte ha kollat in Judge Dredd än om du nu har det och inte bara ljuger för att verka cool) så vi ska inte gå så hårt åt dig just nu. Men nästa gång... då drar jag fram min måntiare, förvandlar mig, förintar dig med min Magical Lyrical Starlight of Love Ultimate Beam och sen hoppar jag upp och ner och ropar "Yatta! Yatta!" för att slutligen räcka ut tungan åt dina kvarlevor på en passande sätt.

(och som Storuggla vet så förväntar jag mig ju också att få spela Panty Explosion, dock mer troligt att jag kräver det på ett DanCon än på SSK)

Johan K

Gammal & dryg
Just nu å känns det ganska avlägset som att jag kommer att få spela:

Svenil Rollspelet
varför vet jag inte, men jag tror att det är tdien som är boven här. Att så mycket andra spel,som kanske är lite mer seriösa, ligger före detta spel.

Sedan så trro jag att Star Warsi ifrån ävntyrsspel ligger efter åxå. Just på grun av tidsbristen. Även gammla DoD-versier ligger nog åxå på is pga att vi kör DoDT just nu.

/ Johan K, som därimot hoppas påa tt speal dessa spel lite mer nån dag

Dilandau

Myrmidon
Bara tre? För min del får jag aldrig spela spel andra än D&D3.5 om jag inte spelleder dem själv.

T.ex:
Polaris
Mutant UA
Trudvang
The shadow of yesterday
Artesia
The Burning Wheel
Mage

Hjalle

Swashbuckler
Ett spel jag råkade köpa som kommer förbli ospelat

Discworld kommer jag nog aldrig att spela. Det är på engelska. Det är starkt nedprioriterat. Vad jag vet är heller inte någon av mina spelare särskilt entusiastiska inför spelet. Inte jag heller. Jag inbillar mig att jag gillar spelet, men har egentligen aldrig läst det, och det är pinsamt uppenbart att det är böckerna jag gillar.

Det är förmodligen inte särskilt sorgligt, dock - jag tuffar gärna glatt på med de spel jag har (okej, har och snart har, jag har aldrig dreglat så mycket över något som ännu inte finns som över Noir), men jag skulle heller inte ha något emot lite fler onödiga spel.

-Hjalle, tårta.

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Rena Ångesten

Det ser ut som om jag aldrig kommer att få spela en rad olika spel som jag har sett till att införskaffa... och än värre är att de spel jag verkligen tycker om i samlingarna vill ingen annan än jag spela...

Gondica (jovisst har jag det)
Skuggornas Mästare (bara för att Neotech och mutant finns och man kan spela med dem reglerna i stället för gamla goa Skuggornas)
Runequest (ligger fortfarande i boxen, en gammal upplaga)
Skymningshem
Khelataar

Ja det är väl storsörgarna tror jag...

Det där med "trosorna" hör dock inte till spelen jag skulle gladeligen kasta mig över, är liksom inte riktigt min stil förståss... men till och med en gammal tant som jag kanske skulle uppskatta det med en god och rolig spelledare (Krille? Storuggla?)... maken däremot har jag inget tvivel om...

För många spel, för lite speltid är mitt motto numera, och dessvärre har jag ingen spelgrupp kvar snart...

Hellzon

Långsamma Vargen
Jag har tankat FATAL idag...

...känns inte som att jag vill spela det, i och för sig.

Mer seriöst så har jag ju en kasse pdf:er liggande (för snål för att köpa på mig allt för mycket rollspel). Wushu är väl det enda fullständiga spel jag vill spela därur, men det lär ju aldrig bli av.

Sen ska jag kanske köpa på mig Capes, True20 och Castles & Crusades som försenad julklapp. De lär inte bli spelade heller. :gremtongue:

Jonas Ferry

Swordsman
Spela indierollspel

Alla ni som har nämnt spel som Panty Explosion, Polaris och Capes och säger att ni aldrig kommer att spela dem: kom till Indierummet på konvent. Där finns det garanterat folk som både kan spelleda och spela dem. Vi spelade Polaris i Indierummet på senaste GothCon och Capes på LinCon.

Jag blir lite ledsen när folk nämner så fina spel, okej, Panty Explosion vet jag inte mycket om, och säger att de inte kommer att spela dem. Leta rätt på nån. Capes kan man lira med brädspelare, Polaris kan man spela med vem som helst som gillar berättelser.

Men för att hålla mig till tråden, själv lär jag aldrig få spela mina hemmabyggen mer, eftersom jag inte längre spelleder dem.

thark

Hero
Re: Spela indierollspel

Jag ser det nog mer ur en hemmagruppssynvinkel. På konvent kan man givetvis göra alla möjliga galenskaper, men det är inte riktigt samma sak; om inte annat så för att man tappar kampanj-aspekten.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Re: Ett spel jag råkade köpa som kommer förbli ospelat

Discworld är en kul setting, GURPS regler är det inte.

Så ditt beslut att inte spela Discworld är klokt, knyck världen och spela med några forgeiga mysregler istället.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
En lång och en kort lista.

Spel i samlingen som jag förmodligen aldrig kommer att spela.

2300AD, skruttregler.
A Game of Thrones, boken är så tuuuung.
Aftermath, jag gillar retro, men inte _så_ retro.
AFMBE, usch, det är inte roligt när det blir hemskt.
Ars Magica, SNYFT! Det här _vill_ jag spela, men då behöver jag en lika hängiven grupp, och det snart! Klockan går, och snart sitter man där med fru och barn, och då blir det inga kampanjer före hemmet.
Beyond the Supernatural, skräpspel.
Blood Shadows, vill inte solka korten, så det lär bli ospelat.
Blue Planet, ids inte sätta mig in i världen.
Bubble Gum Crisis, vidrigt rosa bok.
Cadillacs and Dinosaurs, finns andra postapokspel som lockar mer.
Changeling, vackert, men jag förstår det inte.
Cyberspace, var skall jag hitta en hel spelgrupp som gillar den regelmotorn?
Dangerous Journeys, borde spelas, bara för att kunna säga att man gjort det, men jag lär aldrig idas.
Dragonstar, visade sig vara en D&Dsetting, och inget komplett spel. Hata d20.
Eon III, ingen lär betala mig nog för att jag skall spela det.
Godl... NÄ! Godlike skall jag katten spela, om jag så skall spela med mig själv.
Hunter The Reckoning, sinnessjukdom låter coolt på papret, men nä.
Mage; The sorcerers Crusade: Blä. låt det mogna 100 år eller så så är jag på.
Mechanical Dream, underbart, genialt, ospelbart.
Mutant Chronicles, nepp. jag väntar in 40K-rollspelet istället.
Sengoku, folk som inte är japanofiler skuller bara missuppfatta allt. Och de som är det är så fruktansvärt irriterande att jag inte skulle stå ut med dem vid spelbordet länge nog för att hinna börja spela.
Spacemaster, får jag inte spela Cyberspace lär jag inte få spela det här heller.
Stormbringer, läst det som var intressant lär aldrig spela det, Hyperborea sparkar rumpa!
Top Secret/SI, det finns bara en James Bond.
Tribe 8, meh.
Trinity, meh meh.
Western, jag kan aldrig få ihop tankarna till ett Westernäventyr.

När jag gick igenom listan så hittade jag några spel som jag faktiskt tror kommer att spelas. Hade jag inte gjort det hade jag nog blivit dyster av listan ovan.

Cthulhu Dark Ages, du dör, eller blir galen, fast på medeltiden!
Legacy: War of Ages. Highlander!
Morrow Project, här är det bättre postapokspelet.
Pendragon, siktar på att lura DeBracy att spelleda det.
True20, annars lär jag aldrig få en lugn stund.
Spaceship Zero, improviserad radioteater, på riktigt!
Toon, några bärs, några vänner... jo, någon gång.

Foggmock

Myrmidon
Tre stycken spel jag aldrig kommer få spela som de var tänkta, och angstar över faktumet?

Warcraft RPG:t.
Serenity.
World of Synnibarr.