Nekromanti Trevliga fantasy länder

God45

#PrayersForBahakan
Jag vill köra ett Blue Rose:igt romantic fantasy spel någon gång i framtiden med så mycket stulet från Mercedes Lackey och Narnia att copyright advokaters fingrar börjar klia inom en mils radie. Mitt problem är att mitt hjärta är en hatfylld svart sten och jag har svårt att hitta på fantasy utopier. Dystopier? Kan spotta ut en på 30 sekunder. Utopier? Fuck, jag vet inte. Så jag behöver era. Kommer ni på några genuint trevliga fantasy länder hade det varit stört skönt.

Tell

Hero
* Galt's gulch
* Den äldre Conans Aquilonia, efter krossandet av grannländerna.
* Dinotopia
* Terre d'Ange
* London below, i alla fall med en välvillig läsning av den Stora Svampen.
* Djungeln i War of Don Emanuells Nether Parts
* Pennsylvania i Great King's War
* Locke-verse (ingen svält, ja problem och politisk intrig men betydligt bättre än något före 1900-talet och maskinismen. Något går rätt i den världen)

Spontant. Pennmanverse skulle kunna fungera som ett exempel, men hennes historier är ju nominellt sett historisk fiktion.

Fridigern

Swordsman
Tänk dig en värld i Warhammer 40K, som Imperiet inte varit i kontakt med i 1000 år. Ett fantastisk utopi där man lärt sig att stöta bort våldsamma tankar med planetomspännande meditation eller något och bara koncentrerar sig på att skapa underverk, trädgårdar, bibliotek mm mm. Plotten skall vara att Imperiet kommer och mördar alla och bränner alla de fina grejorna, så när du skapar världen kan du frossa i hur de kommer att mörda, lemlästa, tortera och tvångsbeskatta underverken (så att dystopihjärnan får sitt).
-Sen skiter du i invasionen och spelar i idealvärlden du hittat på.

God45

#PrayersForBahakan
Tell;n116263 said:
* Galt's gulch
* Den äldre Conans Aquilonia, efter krossandet av grannländerna.
* Dinotopia
* Terre d'Ange
* London below, i alla fall med en välvillig läsning av den Stora Svampen.
* Djungeln i War of Don Emanuells Nether Parts
* Pennsylvania i Great King's War
* Locke-verse (ingen svält, ja problem och politisk intrig men betydligt bättre än något före 1900-talet och maskinismen. Något går rätt i den världen)

Spontant. Pennmanverse skulle kunna fungera som ett exempel, men hennes historier är ju nominellt sett historisk fiktion.
Jag läste Galt's gulch och slutade.

God45

#PrayersForBahakan
Mundo;n116274 said:
Damarian i Eon IV...?
Jag nämnde det inte men det ska helst vara bra också och inte tvinga mig läsa saker som orsakar fysisk smärta genom hur det är skrivet.

God45

#PrayersForBahakan
Fridigern;n116290 said:
Tänk dig en värld i Warhammer 40K, som Imperiet inte varit i kontakt med i 1000 år. Ett fantastisk utopi där man lärt sig att stöta bort våldsamma tankar med planetomspännande meditation eller något och bara koncentrerar sig på att skapa underverk, trädgårdar, bibliotek mm mm. Plotten skall vara att Imperiet kommer och mördar alla och bränner alla de fina grejorna, så när du skapar världen kan du frossa i hur de kommer att mörda, lemlästa, tortera och tvångsbeskatta underverken (så att dystopihjärnan får sitt).
-Sen skiter du i invasionen och spelar i idealvärlden du hittat på.
Det här hjälper mig inte alls och är inte nära det den här tråden handlar om. Men jag gillar tanken :D

Mundo

Myrmidon
God45;n116313 said:
Jag nämnde det inte men det ska helst vara bra också och inte tvinga mig läsa saker som orsakar fysisk smärta genom hur det är skrivet.
Det var ett skämt. Damarien är dystopiskt som fan :3

God45

#PrayersForBahakan
Mundo;n116315 said:
Det var ett skämt. Damarien är dystopiskt som fan :3
Det är EON, jag vill inte förstå skämtet för det hade betytt att jag läst mer EON än jag redan har.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Jaaa... öh... Fylke kanske? Vilket iofs inte riktigt känns så stort som ett eget land. Det är lätt när det är enskilda platser, men hela länder var klart lurigare.

God45

#PrayersForBahakan
Okej, bara så det är klart. Jag behöver Inge länder från existerande fantasy. Jag behöver bra utopiska eller nästan utopiska kungariken för en romantic fantasy kampanj.

Arazand

Veteran
Här är en värld/land jag skapade som heter Novo. Novo är en värld som för drygt 1000 år sedan var slagfältet mellan änglar och demoner, när en handfull hjältar lyckades göra en ritual som uppförde en magisk mur runt landet som håller änglarna och demonerna kvar i himlen och i helvetet. Detta blev början till ett land där krig upphörde då fienderna försvunnit, människor i den världen har aldrig haft en anledning att slåss med varandra och ännu mindre nu när det finns gott om plats för alla. En tid av fred, lugn och kulturell tillväxt uppstår.

I mitt spel handlar det ju om hur nya faror uppstår, hur den magiska muren håller på att spricka och gå sönder. Men det är ju inget du behöver använda. Här är en karta, hoppas den kan vara intressant.

https://drive.google.com/file/d/0B9vt_CU1JKgIc0ptX0poMVgzTDQ/view?usp=sharing

God45

#PrayersForBahakan
Arazand;n116356 said:
Här är en värld/land jag skapade som heter Novo. Novo är en värld som för drygt 1000 år sedan var slagfältet mellan änglar och demoner, när en handfull hjältar lyckades göra en ritual som uppförde en magisk mur runt landet som håller änglarna och demonerna kvar i himlen och i helvetet. Detta blev början till ett land där krig upphörde då fienderna försvunnit, människor i den världen har aldrig haft en anledning att slåss med varandra och ännu mindre nu när det finns gott om plats för alla. En tid av fred, lugn och kulturell tillväxt uppstår.

I mitt spel handlar det ju om hur nya faror uppstår, hur den magiska muren håller på att spricka och gå sönder. Men det är ju inget du behöver använda. Här är en karta, hoppas den kan vara intressant.

https://drive.google.com/file/d/0B9vt_CU1JKgIc0ptX0poMVgzTDQ/view?usp=sharing
Nice. Tack.

Arazand

Veteran
God45;n116366 said:
Nice. Tack.
Jag har kanske fler kartor med kopplad historia. Dock är de hemma på datorn. Om du behöver mer inspiration.