Nekromanti Trevliga handlingar

Pale Imp

Swordsman
Håller på med ett stridssystem till mitt rollspelsprojekt Legend (projektnamn). Själva systemet är i stort sett färdigt, men jag behöver lite inspiration på häftiga handlingar.
Reglerna är (enligt mej själv) geniala (jo jag är egotrippad) och målet med dem är att göra striden rolig och lätt att rollspela och beskriva för spelarna.
Det jag letar efter är enskilda handlingar (saker som man normalt kan göra med en rörelse, som tumregel).

Så brainstorma lite, vad vill ni kunna göra i strid. Det behöver inte alltid vara fullt logiskt möjligt (det är high fantasy, så lite fantasi får man ha :gremgrin:)

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Re: Trevliga handlingar [edited]

High fantasy? Jaha, då vill jag att du ska ha med vapen såsom tryckluftsborr och motorsåg... vaddå "Nej"? Kunden har alltid rätt :gremgrin:. Aja, skit samma då.

Jag kan ge dig några tips på vad jag inte skulle vilja se i strid i alla fall - mina övriga tips på vad jag skulle vilja se skulle ändå bara vara tagna mer eller mindre direkt från Eon...

* "Whirlwind" med ett eller flera svärd.

* Fjantiga "ninjahopp".

* Hoppattackar och rundsparkar ála Texas Ranger.

Nu är det ju rätt möjligt att vi har olika på syn på hur realistiskt det ska vara - men bara för att det är high fantasy behöver det ju inte vara orealistiskt. Själv är jag ju en så kallad RealismBög (fast jag egentligen är heterosexuell, fattar inte riktigt det där...). Äh, just my two cents liksom :gremsmile:. Det var du som frågade...

Hoppas jag var till någon hjälp, och om inte...

... så kan jag försöka vara det genom att påpeka att din signatur ser ut så här:

"färg:#00FF00] It's not easy beeing green
-Orc saying
"

Så du har nog glömt en [ i början av signaturen. Tänkte bara att du ville veta det...
Och om du vill att bara "It's not easy beeing green" ska vara grönt så måste du ha en [color:\\"black\\"][/[/color]färg] bakom det. Och så stavas det "being" med ett 'e'.

Bara ett tips i all välmening! :gremsmile:

[EDITED]

Jaha, och så ändrade du den... :gremfrown: Just när jag tänkte vara hjälpsam...

Pale Imp

Swordsman
Re: Trevliga handlingar [edited]

... så kan jag försöka vara det genom att påpeka att din signatur ser ut så här:...

Jo, den blev lite hastigt ihophafsat, och jag vet att jag stavade fel (eller att mitt tangentbort gjorde det :gremgrin:), men nu har jag bytt helt =P.

Angående virvelvindsanfall; det kan genomföras rent logiskt också, men det är tänkt att i ge lättare skärsår istället för att huvuden rullar. Resten håller jag med om.