Nekromanti Tribe 8

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: "JPS" forever! [ANT]

"-JPS- som hade tänkt försvinna spårlöst efter att ha gjort 1234 inlägg"

Varför just 1234 inlägg?

"Egentligen gör det inte så mycket, men nu får jag ingen användning för de tolv miljoner roliga hattar jag redan hunnit tillverka. "

Du skulle kunna göra om dem till roliga forumhattar och skicka ut några hundra till varje användare. Jag skulle bära min med stolthet. :gremsmile:

Och här är svaret:

Arvidos är ett tilltalande förlängningsnamn (NU finns det ett sånt ord) av Arvid, som bara är för bra för att göra till något annat.
Elin lärde jag känna på en PBF (Play By Forum) Där hon gick under namnet Elin, och aldrig orkade göra någon karaktär (varefter hon avsade sig värdjobbet, som jag tog över... och det är banne mig inte lätt med en massa fjortisar som inte kan stava eller uppföra sig).
Morgoth låter förbaskat elakt på något sätt, medan Mogge låter litet och gulligt, och eftersom jag hellre har en liten och gullig spelledare än en förbaskat elak, så blir det så.

Kalle (Dnalor då) däremot hade jag ingen aning om att fanns med i svängen innan jag kollade länken som Sereg gav. Därför kunde jag inte nämna honom.

Ett vetenskapligt problem har återigen fått sin förklaring.

/Robin, som bestämde sig för att svara innan han läste svaren på denna studie.

Sodivra

Champion
Aaaah

Jo, jag började också fundera över det.. Min analys var nog rätt slarvig. Det är ju rätt självklart att vilket tilltal man väljer till någon beror på vad som känns bekvämt, men ifall man bryr sig eller inte däremot: Det avgörs ju av hur nära man är personen. Att däremot göra (Om än subtilt) likhetstecken mellan förnamnstilltal och vänskap var fel..

Och "Morgoth" är väl inte så bekvämt nej, det är elakt. Just vad jag tänkte tidigare idag.. "Dnalor" gillar jag dock, (Lika mycket som "Kalle", till exempel) och det är nog för att det känns lagom mystiskt och konstigt.. Vilket passar killen. "Kitzune" är bara ett snyggt namn. "Storuggla" är långt, men det passar att använda i uppblåsta och flamsiga diskussioner, och eftersom Fredde gillar att hålla sig till sådana så är han i stort känd som "Storuggla" fortfarande.. Kanske det kan ha något att göra med "fenomenet Storuggla" också, har hans namn vuxit förbi hans person? (Vi har ju "Ugglis" dock..)
Jag gillar inte namnförvrägningar som slutar på "e". Nej. För mesigt. :gremwink: Det är en speciell ton i det, en lite "humor genom att göra sig lite extra hövisk", eller vad säger ni?
(Insignia har jag alltid sett som Insigna och Ignatius som Ignatus av någon anledning..)

Kul att du gillar mitt tillägg.. Det är svårt att veta vad folk tycker om andras nick egentligen, man diskuterar aldrig det.. :gremwink: Iallafall, det där tillägget har blivit lite som en titel.. En förfining som signalerar självständighet och ädel stolthet, med riddar-vibbar och indian-vibbar, ungefär. Tycker jag. Undrar hur "nick-kulturen" påverkar framtiden? Blir "nicken" lika verkliga som dom namn vi är döpta till? Ska jag döpa en ev. son till Arvidos? Skulle det bli förvirrande isåfall? :gremwink:

Re: Aaaah

Kul att du gillar mitt tillägg.. Det är svårt att veta vad folk tycker om andras nick egentligen, man diskuterar aldrig det.. Iallafall, det där tillägget har blivit lite som en titel.. En förfining som signalerar självständighet och ädel stolthet, med riddar-vibbar och indian-vibbar, ungefär. Tycker jag. Undrar hur "nick-kulturen" påverkar framtiden? Blir "nicken" lika verkliga som dom namn vi är döpta till? Ska jag döpa en ev. son till Arvidos? Skulle det bli förvirrande isåfall?
Jag har problem med mitt nick. Jag ångrar mitt val och skulle hellre ha något svenskt. Svart Dvärg skulle inte vara helt fel. Jag vet dock inte varifrån det kom. Plötsligt fanns det bara där som ett fint alternativ.
Fast jag har ju iallafall lyckats få mig ett smeknamn (lite nu och då) här på förumet. Problemet är kanske att det slutar på e :gremwink:

/Black Dwarf, som kallas Blackie av bland annat ärkemotståndare Skuggis.

Storuggla

Champion

"Storuggla" är långt, men det passar att använda i uppblåsta och flamsiga diskussioner, och eftersom Fredde gillar att hålla sig till sådana så är han i stort känd som "Storuggla" fortfarande.. Kanske det kan ha något att göra med "fenomenet Storuggla" också, har hans namn vuxit förbi hans person? (Vi har ju "Ugglis" dock..)

Ehum? ^_^;
Jag har inte varit riktigt OT på länge nu. I feel so dirty.

Storuggla, känner sig stofilig

Storuggla

Champion

-JPS- som hade tänkt försvinna spårlöst efter att ha gjort 1234 inlägg, varpå jag skulle bli en forumlegend och mina gamla inlägg skulle citeras som exempel på visdom och insikt i livets mysterier. Sedan skulle jag ta över världen och bestämma att alla måste ha slips och roliga hattar på fredagar, och att ingen någonsin skulle behöva äta havregrynsgröt. Tyvärr råkade jag dras in i någon diskussion någonstans och då jag kom ihåg att kolla hade jag redan 1240 inlägg, så nu blir mina storslagna planer aldrig av. Egentligen gör det inte så mycket, men nu får jag ingen användning för de tolv miljoner roliga hattar jag redan hunnit tillverka. Så kan det gå.

Det där var något av roligaste jag läst och hört idag. Helt vansinnig, rena rama Groucho Marx.

Storuggla, applåderar

Quan'talis

Swashbuckler

Jag gillar inte namnförvrägningar som slutar på "e". Nej. För mesigt

Inte ens om man fått dem av Storuggla? Då kan det väl inte vara mesigt?

Undrar hur "nick-kulturen" påverkar framtiden? Blir "nicken" lika verkliga som dom namn vi är döpta till?

Tja, författaren Douglas Coupland (som alla borde läsa, förresten) föreslår någonstans (i boken Microserfs, antagligen) att framtidens efternamn kommer att börja på "@" eftersom de kommer att basera sig på e-mailadresser. En hel massa människor kommer att heta @hotmail.com i efternamn till exempel. Så det är ju inte omöjligt att förnamn kommer att basera sig på forumnick...

-JPS-

Balderk

Swashbuckler

Varför just 1234 inlägg?

Misstänker att det var för att det var just 1 2 3 4 inlägg! En fin och trevlig serie...

/Herr Balderk, onödig

Balderk

Swashbuckler

Jag har problem med mitt nick

Likaså jag... Det jag hatar mest är det jävla understrecket jag vill ha bort! Men jag har snackat lite med Arvid och det går tyvärr inte... :gremfrown:
Sedan har jag i alla fall varit osäker på om jag vill ha ett "Herr" före balderk eller inte, ett tag ville jag ta bort det också, men nu har jag börjat gilla det igen... bara "Balderk" är ju kortare men "Herr Balderk" är lite mjukare...

/Herr Balderk, som inte fattar varför han lade dit ett understreck från första början!