Mogger
Hipsteranka
Vi får snacka lite på Gothcon. Tvillingbergen ...![]()
Vi släpper Trillingbergen på GothCon, såatte...

Vi får snacka lite på Gothcon. Tvillingbergen ...![]()
Det är där de berömda Trillingnötterna växer, va?Vi släpper Trillingbergen på GothCon, såatte...![]()
” I trillingbergen kan man även finna de trädlevande fåren. Av vilka man får treullen. Det är vanligt att skrämma barn från att bege sig upp i bergsområdet med att treullen kommer ta dem, det är lätt att nästla sig in i sådan ull. Treull är även bra att isolera hus med. …”
"So ije goe oppa´berge seg he, si seopp serri for trefaura!", säger bonden ni frågar efter vägen allvarligt medan han skakar på huvudet. "Seopp!, anni tau treullen ire!", fortsätter han bekymrad men ritar snabbt upp en karta över stigarna i smutsen på backen. Han pekar och säger något om en bäck, något om ett hål och så de där trädlevande fåren ... "Trefaurasoppi e gott!", ropar han efter er när ni går vidare.
Jag håller ju på att skriva Huldran på 1800-talssvenska. Tycker jag ändå nästan räknas.Okej. Vem skriver det första rollspelsäventyret helt på dialekt?
Okej. Vem skriver det första rollspelsäventyret helt på dialekt?
Jag har ju skrivit Ålamörker, så det hade väl varit lämpligt till det.Okej. Vem skriver det första rollspelsäventyret helt på dialekt?
Kanske en sammanslagning? Rollpersonerna är småländska barn som hittar på hyss. De utvandrar med sina familjer till Amerikatt där de hittar på hyss så grova att de ändrar historiens gång?Att det inte finns ett rollspel på småländska baserat på Utvandrarna och/eller Emil i Lönneberga är ju något av ett misslyckande om vi ska kunna kalla Sverige en kulturell nation.
Okej. Vem skriver det första rollspelsäventyret helt på dialekt?
Vi får skynda oss att få det klart till Smålands nationaldag - fössta tossdan i mass.Att det inte finns ett rollspel på småländska ...