Jag skriver det här inlägget med hjälp av min sprillans nya bärbara dator. Mitt dilemma är att det medföljande operativsystem som jag med viss möda installerat är Windows Vista. Ett operativsystem som jag fått rådet att avinstallera så snart som möjligt ifrån en god vän. Men eftersom jag innerligt avskyr att ägna timmar åt att kladda med installationer, ominstallationer, tillägg, uppdateringar och krånglande program så är det ett projekt som jag gärna slipper.
Detta är min dator, införskaffad under förra veckan när den på grund av en kampanj var en knapp tusenlapp billigare. Den ska användas till att skriva, surfa, ett och annat spel, portabel underhållningsenhet och vad mer jag nu kan tänkas komma på.
Vad jag nu efterfrågar är era kloka råd så att jag kan få hjälp att bestämma mig. Är det värt att dumpa Vista även för en lat och okunnig dumskalle som jag?
Detta är min dator, införskaffad under förra veckan när den på grund av en kampanj var en knapp tusenlapp billigare. Den ska användas till att skriva, surfa, ett och annat spel, portabel underhållningsenhet och vad mer jag nu kan tänkas komma på.
Vad jag nu efterfrågar är era kloka råd så att jag kan få hjälp att bestämma mig. Är det värt att dumpa Vista även för en lat och okunnig dumskalle som jag?