Nekromanti TriStat är gratis! Weeee! :D

Storuggla

Champion
Ja, det är sanning! TriStat, detta underbara spelsystem är nu gratis! Ladda ner't bara och se! Wunderbaum! Inte nog med att det är generiskt få att det ryker, det är snabbt och kul också! Och för noll kronor, kan du få ett bättre pris? :gremgrin:
Ladda ner det nu! Snälla?

Storuggla, har diggat TriStat sedan 1998

DanielSchenström

Swashbuckler
Jag är misstänksam mot gratis.

Så jag tänker minsann köpa det, när nu Tekumel till slut masar sig ut till butikerna.

Storuggla

Champion
Tänker du hosta upp 10 dollars? :O

"Så jag tänker minsann köpa det, när nu Tekumel till slut masar sig ut till butikerna."

Öh, hum, ja, de skulle ju ge ut Tekumel... ha. Det tror jag när jag ser det i min hand :gremwink:
Men TriStat: Tummen upp.

Storuggla, tycker att det spöar GURPS

Ackerfors

Alas, your rapids!
Sidan är trasig...

Var man än klickar så kommer man bara tillbaka till samma ställe. Och det stället är inte där man laddar ner det. Kan någon ha godheten att skicka exakta länken till filen?

*mummlar bannor över sidor som inte har normala nerladdningssidor*

Ackerfors

Alas, your rapids!
En blind lus' bekännelse

Okej, nu kanske jag går till överdrift här, men på vad är det man ska trycka för att ladda ner det? Det där är nämligen sidan jag alltid kom tillbaka till...

Vad är det för fel på en länk/knapp där det står download?

*känner sig väldigt, väldigt löjlig*

Storuggla

Champion
Re: En blind lus' bekännelse

Man måste klicka på "buy" och sedan "checkout". Sedan ska man ange sitt användarnamn (registrera dig, det är gratis) och lösenord. Sen får man en länk som man kan klickar på och vips kan man ladda ner. :gremsmile:

Storuggla, håller med om att det vore enklare att ladda ner med ett knapptryck :gremwink:

Ackerfors

Alas, your rapids!
Aha!

*inväntar diverse spam i e-mailen* Hoppas det är värt det!

Jaja, tack för "guiden". Du kanske borde trycka upp "Storugglas guide till Tri-Stat". :gremgrin:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Öhg...

Vad är TriStat för något? Jag har räknat ut att det är ett generiskt regelssystem som på något sätt kretsar kring siffran tre, men i övrigt är jag blank. Någon som vill berätta mera?

Storuggla

Champion
Re: Öhg...

"Vad är TriStat för något? Jag har räknat ut att det är ett generiskt regelssystem som på något sätt kretsar kring siffran tre, men i övrigt är jag blank. Någon som vill berätta mera?"

Sure thing, forsrännarn!

TriStat är ett generiskt system avsett att klara alla settings. Det har hittills dykt upp i Big Eyes Small Mouth och Silver Age Sentinels.
Det bygger på tre grundegenskaper, Body, Mind och Soul. (TRE!) Sedan har man i sedvanlig ordnign färdigheter, fördelar och nackdelar. Vill man göra en magiker? Hans spells är då "Special Attack" eller "Special Ability", fördelar. En cyborg med en kpist i magen (alltså en man kan skjuta med, inte en som han svalt)? "Special Attack".
Min personliga favorit bland fördelarna torde vara "Gun Bunny" :gremgrin:
Man slår en tärning och lägger till ens stat och en skill och ser om man kommer över svårigheten. Piece of kaka. Ladda ner och njut! :gremlaugh:

Storuggla, mässar

Man Mountainman

Storsvagåret
Varning! (gnäll)

Tristat är, i min milda mening, ett av de sämre systemen på marknaden.

Det finns tre grundegenskaper. En av dessa är "Body", som omfattar både styrka och smidighet. Jag slet mitt arma hår när jag skulle göra barnkaraktärer i BESM, tills jag hittade de rätta patcharna i en obskyr del av boken. Stridssystemet är en långsam statisisk nedmatning av fiendens hit points. Alla miffoegenskaper gör det totalt omöjligt att veta hur man ska gå tillväga för att göra en karaktär som är bra på, säg, att slåss. Med 120 poäng till mitt förfogande försökte jag göra den ultimata mördardroiden, och resten av spelarna skapade utan några överdrivna firepower-ambitioner rollpersoner som var märkbart bättre än min. Dessutom är 12 det högsta man kan ha i någon av statsen. Till och med Body omfattas av den regeln! Inget kan ha mer än 12 i Body, hur stort det än är (eller tja, det finns sannerligen inga regler för det. Enter another patch).

Sådana system går mig på nerverna.

Storuggla

Champion
Smaken är som... en skinkmacka.

Jag kan ju bara säga att jag inte håller med. Och jag vet inte, att varna folk för att ladda ner något gratis? Inte precis som de förlorar något på det (förutom tid och kanske lite cash som de sitter på ett 56k modem). :gremsmile:

Storuggla, har haft mycket kul med tristat

Man Mountainman

Storsvagåret
Nåja...

...jag kände bara att jag inte kunde låta detta värdelösa system utsättas för så mycket beröm utan att ingripa. Jag gjorde min medborgerliga plikt, helt enkelt.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Re: Öhg...

Det är tristat i andra utgåvan av Hong Kong Action Theatre! också.

PS.
Det är inte något speciellt med TriStat egentligen, de som har testat Västmars t10-system kommer att känna igen sig rätt mycket.
DS.