Jag har inte sett Last Jedi (gissar att det är en Star Wars-film), räknas det? Men jag använder ju heller inte Kickstarter, så det gör kanske inget.
Ja, Episod VIII från 2017, som är en väldigt polariserande film, som är älskad av kritiker och filmnördar (där många benämnt som den bästa Star Wars filmen sedan
Empire Strikes Back), men eftersom det är en film som bygger mycket på att jobba med att ifrågasätta förväntningar var den inte populär med vissa delar av fandomen (för att vara diplomatisk). Det ledde till allt från review bombing till att folk gick så långt att en insamling startade för att stryka den från kanon, att trakassera skådisar på sociala medier (till den graden att Kelly Marie-Tran tvingades lämna sociala medier).
Jag vill då belysa att någon som inte sett eller bryr sig om Star Wars (eller specifikt
The Last Jedi) inte alls är ett minus i min bok.
Och för att inte deraila tråden mer så det verkar som att folk måste älska den: Du behöver självklart inte gilla den, men var schysst i hur du uttrycker det och låt folk som gillar den gilla den. Jag har bland annat fått höra att folk inte ska lyssna på mina åsikter för att jag gillar den. Typiskt inte OK beteende. (Det har dock inte hänt av rollspelsskapare, var lugn!)