Nekromanti Troberg börjar bli sur

Balderk

Swashbuckler
Men vänta!

Det skulle fungera... Frågan är om man inte skulle ha samma effekt som men stjärnorna... Att vissa (om någon) sätter 1 bara för sakens skull... Det problemet kommer man nog inte undan, tyvärr..
Det var ju inte så man skulle göra... inga ettor eller tior utan man skulle ju ge plus och mius. Så om mätaren böjar i mitten och någon ger ett minus sjunker mätaren bara ett steg från mitten. Det här tycker jag är ett jättebra alternativ eftersom ett enda betyg inte påverkar så mycket... Inför det! :gremsmile:

/Balderk, tycker även folk som inte svarar borde kunna betygsätta...

Sodivra

Champion
Re: Ny betygsättning?

Jaså. Du är kvar än. Tja, om du vill stanna kvar i det här inlägget hela dagen är det din sak. Jag tänker i alla fall gå nu. Adjö.

Jag läste det utan att stanna kvar hela dagen.. :gremwink:

Själv håller jag med, både om "Jag håller med! [NT]" och tummen upp/ner. Själv så använder jag betyg för att ge en bra tråd det den förtjänar, för att jämna ut ett betyg jag inte håller med om, eller för "Jag håller med! [NT]"

Jag ger oftast femmor, men ibland även 2:or, 3:or eller 4:or.
Det verkar som dom flesta ger ettor eller femmor ändå, så ifall det var möjligt att byta till "Tummen upp/Tummen ner" så vor det trevligt. Helst så skulle jag vilja att man utgick från antalet röster snarare än procentfördelning - Till exempel kontroversörerna Troberg och Rising (Iallafall Rising) tycker att det är bra att få extrema betyg, (ettor och femmor) snarare än bara bra betyg. (ett gäng fyror)
Det kan jag hålla med om.

Förmodligen så skulle det vara lite svårt att visa antalet röster på både "Tumme upp" och "Tumme ner" i inläggslistan, så där kanske man bara ska visa den förhärskande tummen med ett procenttal efter. (Man kanske kan låta procenten starta på 50% för bägge, så att en enda tumme blir 66% ner eller upp, snarare än 100.)

Väl inne i inlägget skulle man kunna visa antalet röster för och emot, såvida detta inte blir för plottrigt. Man kan ju alltid lägga det där betygslisten ligger nu.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Nej för i helvete!

Dissad kan jag tänka mig att bli i fortsättningen också, men det är nog inte alla som pallar det.. fst, man får väl skylla sig själv när man postar på fel ställe.
Att bli tillrättavisad är en sak. Att få saker och ting förklarade för sig är en sak.

Men INGEN ska känna att man måste böja sig för att bli "dissad".

Sånt skit hör inte hemma här. Om man inte kan få fram vad man menar utan att vara nedlåtande eller förolämpande, SKA MAN INTE POSTA ALLS.

INGEN ska behöva "palla" att bli dissad. Punkt. Slut.

Så krök inte rygg för det, stå rak, lyssna på vad folk säger, men böj dig inte för "dissningar". Mer vett och etikett ska du förvänta dig och kräva av användare här på forumet.

M.

Quadrante

Grisbonde
Re: Nej för i helvete!

.nu har någon redan ursäktat tonen till mig, så det är ingen fara.
Jag kan tycka att man får dissa om det så krävs, bara man ursäktar sig om det inte faller i god jord... fast, det kan ju vara svårt att göra det, om denne dissade aldrig återvänder..

Berserk

Warrior

Att räkna antalet röster är ett bra sätt att mäta popularitet hos olika trådar, tycker jag. Men jag håller även för att man ska kunna rösta negativt. Två alternativ, alltså, och en funktion som visar hur många av rösterna som är positiva (förslagsvis i procent).

Tummar är jag dock inte så positivt inställd till, jag misstänker att det blir lite otydligt. Jag känner på mig att någon form av list (i stil med den som visar profilastatus) skulle vara bättre.

Rickard

Urverk speldesign

"Jag vet inte riktigt var jag borde svara, så jag samlar ihop mina åsikter här:"
Inte jag heller, så jag svarar på ditt inlägg och delger kommentarer och åsikter utifrån det..

"Eftersom 'Håller med [NT]'-inlägg tydligen inte är så populära..."
Jag förstår inte varför.. Visst kanske de är menlösa för alla andra än inläggaren men själv brukar jag använda dem när ingen annan håller med inläggaren.. Det är för att bekräfta att andra tänker precis likadant och det är därför jag inte direkt postar ett PM till inläggaren.. Det, om något, hade varit menlöst.. Tänk er att få ett PM där det står "Jag håller med" och en hänvisning till inlägget..

Dessutom finns det de som maskerar "Håller med [NT]"-inlägg och fyller ut det med strötext.. Som det här inlägget (sorry, troberg för att du nu råkade bli exempel).. Jag blir faktiskt mer sur på sådana inlägg, då de kräver att jag ska läsa igenom en längre textmassa som inte ger något konstruktivt..

"Däremot skulle det ju vara bra om betygen kunde ersätta 'Håller med'-inläggen."
Så länge jag är på forumet kommer de inte att försvinna.. Om jag nu skulle sätta ett betyg skulle det vara för att hela tråden är läsvärd, inte för att ett enda inlägg i tråden är det.. Jag kan förstå att personer ogillar "Håller med [NT]"-inlägg som svarar på ursprungsinlägget, särskilt som denne kanske får andra medhållande svar som det står vettigare saker i och som dessutom håller med trådstartaren..

"Ett 'tumme upp eller tumme ner'-system skulle vara en möjlighet, men det skulle fortfarande ge möjlighet för de som ger ett dåligt betyg av dunkla orsaker att... att... ge ett dåligt betyg... av dunkla orsaker.
Men alla börjar då på samma nivå och en enda röst påverkar inte mycket.. Som det är nu börjar man från ingenting och en enda röst spelar väldigt stor roll..

"Jag föreslår alltså att betygssystemet endast skulle vara positivt."
Fast det här är också vettigt.. Båda sätten är bra medan det nuvarande tycker jag inte alls är vettigt..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som bara röstar om tråden fått högst 1 röst eller om betyget är missvisande

PS. "(jag gav till exempel en femma åt något av Hans spelledartipsinlägg som jag tyckte var väldigt bra men inte hade något att säga om)."
Tackar för betyget.. DS.