Troberg har nu lyckats med konststycket att som första forumit(jag räknar inte med Krille efter som han är rent omänskligt aktiv ) lyckats spränga 6000 inlägg.
Jag är inte klar över hur du menar här. Om du menar att jag sprängt massor av inlägg så tycker jag att du är lite orättvis, menar du att jag sprängt 6000-inläggsgränsen så kan jag bara skylla på er andra som startar intressanta diskussioner hela tiden.
Just det, det är ert fel att jag fastnar vid forumet så mycket. Intressanta diskussioner är bara så svåra att lämna!
Jag vill inte börja räkna upp folks förtjänster, inte för att ni saknar dem utan för att ni har så många att jag skulle missa någon. Jag nöjer mig därför med att ge ett hedersomnämnande till en person som inte märks så mycket: Lambi.
Varför just Lambi? Jo, därför att han i en tråd om forums-Tshirts föreslog ett antal citat, ett av dem var "Troberg har INGEN gräsklippare". Iofs så är det fel, men det var första gången jag insåg att någon uppmärksammade att mina inlägg kom från samma person. Det var en en kick!
Det som gör att jag stannar på det här forumet är den intressanta skara folk som är här (nej, inte intressant som apburen på zoo eller som en trafikolycka). Diskussionerna är fantasifulla och kreativa, drivna av en dynamik skapad av de radikalt olika personligheterna. Jag ser verkligen fram mot att någon gång få träffa folket live, och planerar något slags sammankomst så småningom (om folk orkar ta sig till Borlänge, det är bara ett par timmar med bil från stockholm och är järnvägsknutpunkt och har flygplats). Preliminärt funderar jag på att lägga något sådant en helg i månadsskiftet januari-februari (som en kreativ kickoff för Trobergs Dogmautmaning 2004), alternativt framåt sommaren (sommaren är ju roligare, men längre bort). Oroa er inte, jag har gästdatorer så ni kommer åt forumet...
För övrigt kan jag bara citera mitt flipperspel: "Sorry, I have an alibi.".
Förresten, helt orelaterat, så har jag uppdaterat min dynavatar med lite nya foton jag tagit. De som lyckas identifiera alla flygplanstyper som förekommer korrekt och skickar ett PM till mig med svaret vinner rätten att kalla sig "Trobergcertifierad flygplansnörd". Samma flygplan förekommer ibland på flera bilder, så man borde kunna se vad alla är. Se upp bara, några är lömska!