Nekromanti Troberg och det försvunna inlägget

Storuggla

Champion
Jag har för vana att varje dag söka på "uggl" för att se om någon åkallar mig medelst användarnamn eller smeknamn. Jag har andra vanor också, men de flesta av dem ska vi inte gå in på här och nu.
Om ni gör samma sak som mig då ser ni att troberg skrivit ett inlägg där ordet "uggl" förekommer i någon form och sedan klickar ni på det och ser.... ingenting. Helt tomt. Nada.
Är detta ett databasknas? Om inlägget suddats bort kan det väl inte dyka upp i en sökning eller hur funkar det? Inte för att jag förväntar mig några stora hemligheter avslöjade i det inlägget men ändå, det kan ju vara något knas.

Storuggla, får inköpslista

Mask_UBBT

Hero
Ingen aning.

Det här är redan uppdraget på moderatorforumet, troberg har kontaktats och ett par andra anmälningar har gjorts, men än så länge så har i alla fall jag ingen aning om vad som kan ha hänt.

Vi(och förhoppningsvis troberg) kommer återkomma när vi vet mer.

/Mask

Tyr

Hero
Själv kan jag inte se ett enda av Trobergs inlägg. Bara genom en sökning kan jag se att dom existerar överhuvudtaget. Eftersom Troberg numera stavas med stort T så gissar jag att det har blivit fel iom namnbytet (jag har iaf inte märkt namnändringen förrän nu).

Ackerfors

Alas, your rapids!
Det är mitt fel...

"Är detta ett databasknas?"

Mot bättre vetande tänkte jag vara lite serviceminded och ändra på de namn som ville bli ändrade på. Ett av dem var 'troberg' till 'Troberg'. När jag skulle göra det lyckades jag dock knasa till det rejält och användaren 'troberg' skrevs över.
Det jobbas på att återställa och troberg är meddelad om vad som hänt så snart hoppas vi att allting återgått till det normala.

Bunny

Crazy like a fool
Det gör ingenting. ANT

Jag gillade ändå inte vad troberg skrev.

Balderk

Swashbuckler
Hmm

Du borde avgå! ;): Näää, jag skämtar bara, detsamma hände mig engång (fast på ett annat sätt) och det löste sig smärtfritt. Tog väl någon dag eller så den gången. Gardener tog upp den från någon backupp eller något, så allt jag hade skrivit sen den försvann ju, men det var ju inte så farligt. Tror inte jag hade skrivit något vettigt i alla fall. :)

Den gången tror jag att jag försvann för att jag hade försökt gå in på forumet just då något hände med servern... Kommer inte ihåg riktigt.

Troberg

Sinister eater
Re: Det är mitt fel...

När jag skulle göra det lyckades jag dock knasa till det rejält och användaren 'troberg' skrevs över.
Det är lugnt, sånt händer.

Nu vet jag dessutom vad jag har att göra ikväll:

Fan vad ni var aktiva när jag var borta... (med andra ord, om ni skrivit något som ni vill att jag ska svara på och jag inte gör det så är det för att jag inte ser vad som är nytt och missat det)

Troberg

Sinister eater
Re: Det gör ingenting. ANT

Jag gillade ändå inte vad troberg skrev.
Muhaha, jag är tillbaka. Ryktet om min död var överdrivet.

Troberg

Sinister eater
Jupp, dessutom...

...verkar det som om jag dessutom måste hålla på och styra över en massa bångstyriga gudar också numera. Undrar hur många inlägg man behöver skriva innan man blir "Elak jävel"?

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Inte så många... :P [NT]

NT = No Text (Ingen text)

Troberg

Sinister eater
Något är fortfarande skumt...

Rödfärgningen av nya inlägg (även de som kommer löpande nu) funkar inte alls. Har det ändrats så att någon cookie inte längre matchar? Andra ideer?

DODswe4

Hero
Re: Något är fortfarande skumt...

för mig funkar den funtionen. Kolla dina cookies, eller kolla med modarna

Troberg

Sinister eater

för mig funkar den funtionen.
Förvånar mig inte, det har säkert att göra med min namnglitch.

Foggmock

Myrmidon
Amen vafan!

Jag som ryggradsprogrammerat mig att komma ihåg att skriva Troberg med litet t (eftersom han är lite speciell) när jag skriver hans nickname...

Bara en nyfiken sidfråga, vilka andra är det du bytt nickname på? Tzimisce_ ville ju till exempel det i en tråd längre ner, men det lät på dig som om det var fler än de två.

Gardener

Champion

Prova att rensa cookies, användarnamnet sätts där, och är inget vi kan göra något åt.

På kontrollpanelen hittar du en funktion långt ner på sidan som heter "Mina cookies", klicka på den så får du se vilka cookies forumet har satt för dig och du kan även rensa dem därifrån.

Troberg

Sinister eater

Prova att rensa cookies, användarnamnet sätts där, och är inget vi kan göra något åt.
På kontrollpanelen hittar du en funktion långt ner på sidan som heter "Mina cookies", klicka på den så får du se vilka cookies forumet har satt för dig och du kan även rensa dem därifrån.
Se min kommentar ovan, ber om ursäkt för merarbetet.

Johan K

Gammal & dryg
Re: Jupp, dessutom...

Först & främst, tur att man kunde plocka fram din användarnick !!

...verkar det som om jag dessutom måste hålla på och styra över en massa bångstyriga gudar också numera.
Lycka till,,,,, :gremgrin:

/ Johan K, som är hysta nyhemkommet efter att ha lirat sin första "all flesh must be eaten"-parti