Nekromanti Trobergs Dogmautmaning 2004, halvtid

Quadrante

Grisbonde
2 på G

Har två som är "så gott som färdiga", en har ni redan sett flaxa förbi.
Ska bara skriva lite 20-sidor essä, men det ska nog inte vara för svårt att tränga in en haltimme för att slutföra de två liven.
Schimär, illutioner, jag är skuggor, gömmer mig bakom uppradade betydelser, rustat mig med euforismer, en skugggestalt. Det är så lätt att föda sig med bagateller, att charmera med bländverk, bära ljuset.
Jag vill kommunicera, men det är ingen som läser vad jag skriver.

Funderar på att ge extrapoäng för sång och rim... :tekopp:

Mask_UBBT

Hero
Intet nytt på västfronten...[ant]

Jag tänkte väl ta det här tillfället i akt att säga att jag inte deltar i år. Bara så jag slipper föklara det mer.

/Mask

Foggmock

Myrmidon
Jodå. Jag håller på att skriva om världsbeskrivningsdelen i Bitworld för att få lite mer struktur och klarhet i det. The D12 Dark Hobbit Ninja Role Playing Game är väldigt på ritbordet(njae, det är klart i huvudet), men jag hoppas kunna skriva klart det. Särskilt nu när man har sportlov and stuff.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Spelvärld klar, reglerna klara så när som på två tabeller som det skall stoppas siffror i. Händig människa att göra en fin pdf åt mig rekryterad.

Nightowl

Champion
Piraterna från Pluto...

..är klart vad gäller substans, men jag gillar inte stilen. Jag skall fila på det mer.

Jag har två andra bidrag i pajplajnen, och en är halvfärdig men jag gillar den inte direkt såsom den blivit. Den tredje är den som verkar ballast men vi får se.

Jag funderar på att använda samma system till alla tre spelen. Saves time and energy. Det tentativa namnet är Va?-systemet.

Erik

Troberg

Sinister eater
Regelförtydligande

Det är naturligtvis tillåtet att ställa upp även om man inte är medlem i rollspel.nu. Naturligtvis rekommenderar jag att man blir medlem, det gör det lättare att delta och man får en massa annat kul på köpet, men det är inget krav.

Jag tror att allt som gynnar rollspelshobbyn i slutänden gynnar rollspel.nu och jag tror/hoppas att Trobergs Dogmautmaning gynnar rollspelshobbyn. Så alla får vara med (så länge som de uppfyller de andra villkoren).

EchonCique

Hero
Vi borta på vår hemliga spelverkstad (www.spelwebben.se) har ett knippe spel som kommer att lämnas in till bedömning.

Just nu är två färdiga, korrlästa och satta. Ytterligare två har all text färdig, är ej korrlästa eller satta dock. Sedan har vi nog möjlighet att klämma in något mer.

*kastar ett kråköga på listan*. Jopp. Fem spel.. Inte helt skabbigt.