Rising
Vila i frid
Re: Nej.
Därför tycker jag att regler känns onödiga. Rekommendationer = bra. Regler = inte riktigt hundra.
Det kommer att infogas i ett kompendium, och när det väl är gjort så kan man ogärna göra någon ändring. Så förhållandena är faktiskt i stort sett desamma.annars känns konceptet med att "bli klar" med någonting överhuvudtaget främmande, eftersom det inte är någonting som kommer att gå i tryck och därmed få en definitiv, slutgiltig utformning.
"Om du har tid och ork att göra ändringar innan slutdatumet, posta det som en preview." Det är en bra rekommendation. Men behövs det regler? Om man nu verkligen har blivit färdig och vill passa på att posta spelet innan jul för att få mycket respons under julledigheten istället för att trängas med alla andra bidrag sista veckan innan inlämningsdatumet, då tycker jag att man ska få ange sitt bidrag som "slutgiltigt". Jag gissar att ett par forumiter inte kommer orka titta igenom alla preview-bidrag utan enbart kastar ett öga på de som faktiskt är färdiga, och då kan man tjäna mycket på att dra till sig deras uppmärksamhet innan tävlingens slutskede närmar sig.Någon annan kanske speltestar det och kommer med vettiga synpunkter som skulle innebära reella förbättringar? Eller så hittar någon ens bidrag långt senare och kommer med god respons som man gärna skulle ta till sig.
Därför tycker jag att regler känns onödiga. Rekommendationer = bra. Regler = inte riktigt hundra.